July 28, 2004
Tänkt köpa ny cpu och processor, nämligen amd athlon 64 4000+ och nu kommer jag till mitt problem....
Har ett 2 månader gammalt x800XT AGP och det finns i praktiken inga bra moderkort som stödjer AGP så jag undrar om det e någon som har ett tips utom att behöva köpa nytt grafikkort =)
March 5, 2005
sebbelina wrote: Tänkt köpa ny cpu och processor, nämligen amd athlon 64 4000+ och nu kommer jag till mitt problem....
Har ett 2 månader gammalt x800XT AGP och det finns i praktiken inga bra moderkort som stödjer AGP så jag undrar om det e någon som har ett tips utom att behöva köpa nytt grafikkort =)
Här har du lösning på dina problem, denna moderkort har både AGP OCH PCIExpress http://www.webhallen.com/prod......p?id=45932
Mycket bra kort är det också, fast jag skulle skita i 4000 och satsa på x2 3800 istället 😀
March 5, 2005
det är inte nforce baserat och vill du ha nforce baserat kort med AGP plats får du skriva till tomten och be honom göra en åt dig 😉 eftersom nvidia vill inte göra dom, mao dom finns inte, detta är det enda val du har om du vill behålla ditt nuvarande graffe. Sen att x2 är långsammare än enkelkärna stämmer bra men cpu spelar inte så stor roll längre som det brukade göra förr. Grafikkort spelar allt större roll och det finns gott om tester ute på nätet som bevisar detta. Jag kan inte se skillnad om en spel körs 100 eller 60 fps så skillnaden finns där men är av vikt bara för dom som vill skryta med sina poäng i 3dmark osv. Däremot tycker jag att det är grymt att kunna koda om en DVD till divx och SAMTIDIGT spela spel.
Haken är att dom vill sälja så många kort dom kan 🙂 därför så lågt pris. Använd google och leta efter tester på moderkortet...
1 Guest(s)