Problem med moderkorts och cpuinköp...|Generella frågor|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Problem med moderkorts och cpuinköp...
sebbelina
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 50
sp_UserOfflineSmall Offline
1
November 24, 2005 - 1:55 pm
sp_Permalink sp_Print

Tänkt köpa ny cpu och processor, nämligen amd athlon 64 4000+ och nu kommer jag till mitt problem....

Har ett 2 månader gammalt x800XT AGP och det finns i praktiken inga bra moderkort som stödjer AGP så jag undrar om det e någon som har ett tips utom att behöva köpa nytt grafikkort =)

Redzo
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 998
982372
November 24, 2005 - 2:23 pm
sp_Permalink sp_Print

sebbelina wrote: Tänkt köpa ny cpu och processor, nämligen amd athlon 64 4000+ och nu kommer jag till mitt problem....

Har ett 2 månader gammalt x800XT AGP och det finns i praktiken inga bra moderkort som stödjer AGP så jag undrar om det e någon som har ett tips utom att behöva köpa nytt grafikkort =)

Här har du lösning på dina problem, denna moderkort har både AGP OCH PCIExpress http://www.webhallen.com/prod......p?id=45932
Mycket bra kort är det också, fast jag skulle skita i 4000 och satsa på x2 3800 istället 😀

sebbelina
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 50
982377
November 24, 2005 - 2:29 pm
sp_Permalink sp_Print

Läst att X2 skulle vara långsammare till spel, vilket jag enbart e ute efter =)

Är det moderkortet via lr nforce för skulle helst fortsätta köra på nforce serien.....

Suspekt lågt pris på de moderkortet, vad e haken? 😉

Dadde
Member
Medlem
Forum Posts: 2868
982403
November 24, 2005 - 3:04 pm
sp_Permalink sp_Print

"Haken" är väl at den varken bgger på Via eller Nvidias lösning utan å sitt eget Uli chip.

Redzo
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 998
982407
November 24, 2005 - 3:12 pm
sp_Permalink sp_Print

det är inte nforce baserat och vill du ha nforce baserat kort med AGP plats får du skriva till tomten och be honom göra en åt dig 😉 eftersom nvidia vill inte göra dom, mao dom finns inte, detta är det enda val du har om du vill behålla ditt nuvarande graffe. Sen att x2 är långsammare än enkelkärna stämmer bra men cpu spelar inte så stor roll längre som det brukade göra förr. Grafikkort spelar allt större roll och det finns gott om tester ute på nätet som bevisar detta. Jag kan inte se skillnad om en spel körs 100 eller 60 fps så skillnaden finns där men är av vikt bara för dom som vill skryta med sina poäng i 3dmark osv. Däremot tycker jag att det är grymt att kunna koda om en DVD till divx och SAMTIDIGT spela spel.
Haken är att dom vill sälja så många kort dom kan 🙂 därför så lågt pris. Använd google och leta efter tester på moderkortet...

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 141
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL