June 25, 2001
Jag har en MCI K7T pro som jag bytte processor på från Amd Duron 650(slot A)till AMD Athlon 1000Mhz. Efter 1-2 körning låste sig moderkortet. Samtliga ingående delar fungerar. På m-kortet finns fyra dioder som lyser rött(*4) har bytt både processor och cmos batteri. Fläktarna roterar och som sagt dioderna lyser. Har gott om kylpasta mellen fläkt och prossecor. smat en hysad fläkt.Tydligen måste man skicka till baka mkortet. Men min garanti gick ut förra vecka!!!!Är det någon som har en lösning.
October 3, 2001
Du har förmodligen för mycket kylpasta på så att det inte blir någon kontakt. Att alla lampor lyser rött brukar betyda att det är något fel på processorn. Prova att torka bort lite kylpasta så kanske det funkar för det ska bara va ytterst lite för att det ska funka bra.
June 25, 2001
On 2001-11-22 01:51, Aurelius wrote:
Du har förmodligen för mycket kylpasta på så att det inte blir någon kontakt. Att alla lampor lyser rött brukar betyda att det är något fel på processorn. Prova att torka bort lite kylpasta så kanske det funkar för det ska bara va ytterst lite för att det ska funka bra.tackar för tipset, men även detta funkar inte. Ger snart kortet till en ovän.
June 25, 2001
On 2001-11-22 01:51, Aurelius wrote:
Du har förmodligen för mycket kylpasta på så att det inte blir någon kontakt. Att alla lampor lyser rött brukar betyda att det är något fel på processorn. Prova att torka bort lite kylpasta så kanske det funkar för det ska bara va ytterst lite för att det ska funka bra.
Kanske bör förtydliga mig, har lite pasta. processorn fungerar. tacksam för fler tips. HATA MSI
October 3, 2001
June 25, 2001
On 2001-11-28 00:19, Aurelius wrote:
Inte en aning. Jag jobbar som service tekniker åt en dator firma och varge gång jag har fått in en dator där alla lampor lyser så har det varit fel på processorn eller att fläkten inte får ordentlig kontakt med processorn offtast beronde på förmycket kylpasta.
Tack för attt du lade ner tid på detta.
Har fixat datorn, det enda som behövdes var att koppla i reebotsladen.
2 Guest(s)