December 2, 2009
hej, idag köpte jag ett nytt nätaggregat eftersom mitt nya pajjade..
Men nu när jag försöker montera in det funkar det inte. Det enda som händer är att switchen på själva nätaggregatet lyser, annars händer inget när jag försöker sätta på datorn. Jag har kopplat in båda sladarna till moderkortet, både den med 24-pin och 4-pin..
Vad tror ni är felet?!
Tack på förhand!
March 10, 2003
Beror på hur det andra gick sönder. Men när nätagg går sönder är det risk att delarna i datorn faller ihop med det.
Därför man hela tiden rekommderar lite dyrare nätagg som har större chans att hålla (även de dyrare aggen går sönder).
Varit med om att agg gåt sönder själva utan att röra resten, til fall där allt innehåll i burken bränts till döds av felaktiga spänningar.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
June 11, 2001
Precis som Ctrl säger, dyrare nätag som CoolTek och Corsar etc brukar oftast "offra" sig för andra komponenter och processor, grafikkort och minnen överlever. Hade för länge sedan ett nätagg som gick för en trasig diskettstation, det nätagget tog med sig två hårddiskar. Hade nyligen ett CoolTek 600w nätagg där jag kopplade in spänningen på en hårddisk fel (skarvsladden var inte i bästa utseende så den gick att vända) det ända som hände var att nätaggaet slog ut säkrigen för 12v linan. Alla andra komponenter klarade sig. Det är skillnaden mellan bra och dåliga nätagg.
September 12, 2009
ekkan93 wrote: hej, idag köpte jag ett nytt nätaggregat eftersom mitt nya pajjade..
Men nu när jag försöker montera in det funkar det inte. Det enda som händer är att switchen på själva nätaggregatet lyser, annars händer inget när jag försöker sätta på datorn. Jag har kopplat in båda sladarna till moderkortet, både den med 24-pin och 4-pin..Vad tror ni är felet?!
Tack på förhand!
min bror hade det likadant.. han köpte det på komplett.. men innan han kunde använda det skulle man tydligen kortsluta det?? detta var kompletts kundservice som sa det o det funkade..vet dock inte hur han gjorde
1 Guest(s)