August 14, 2001
Jag har en gammal bärbar (utan CD-rom) med win98. Problemet är att nätverket inte är installerat och jag har inga disketter. Tänkte försöka installera win98 (med nätverket) på min bärbara genom att föra över win98 från min stationära. Jag har nätverkskort till den bärbara, men problemet är att eftersom nätverket inte är installerat på den så funkar inte nätverkskortet. Jag försökte kopiera över filer via diskett men det nätverket funkade ändå inte. Så, nu tänkte jag försöka skicka över win98 via nollmodem, men hur sjutton gör man? Datorerna verkar inte fatta att nollmodemet sitter i com-porten. Vilka program kan man använda?
Om någon har tid vore jag tacksam för hjälp. Behöver väl knappast tillägga att jag är komplett idiot vad gäller datorer.
mvh,
Peter
August 14, 2001
Jag har installerat Direct cable connect. Datorerna verifierar lösenordet, men efter det så hittar inte gästdatorn värddatorns delade filer. Då vill den att man skriver in namnet på datorn den är kopplad till. Det gör jag men funkar ändå inte. Jag har provat att omistallera vredir.vdx.
Någon som kan något om detta?
Peter
2 Guest(s)