January 6, 2002
Hej!
Har under längre tid nu haft stora problem med filen nv4_disp.dll till mitt Geforce2 MX 400-kort...Antingen låser sig spel när man startar dom eller så hänger sig windows (om man har för många fönster uppe samtidigt och sedan öppnar ett nytt) med följden att det blir bluescreen och texten "påbörjar dumpning av fysksikt minne". Vilket innebär att jag måste starta om. Vi tar ett exempel: Empire Earth går och starta (man får fram startbilen med möjligheten att välja uppdrag osv. grafiken är på topp..Men när jag sedan ska börja spela hänger sig bilden och bluescreen kommer upp (med meddelanden som här ovan). Grafikkortet är ej överklockat och jag arbetar under Win XP Home Edition.
Tack på förhand!
June 15, 2001
Hade också samma fel och har samma kort. Första jag testade var att ställa ner maskinvaruaccelerationen på kortet 3 steg, samt kryssa ur kombinerad skrivning. Flöt på bra då och påverkar inte prestandan märkbart i spel och dylikt heller. Kör iofs på full acceleration och slipper problemet just nu, skumt då det enda jag gjort denna gång var att jag INTE installerade VIA 4- in 1 drivarna.
July 2, 2001
Problemen försvann för mig när jag installerade driver 27.42.
Problemen är fortfarande borta med officiella 28.32.
Detta gäller bägge mina datorer (VIA och Intel-baserade).
Nu är det verkligen hur stabilt som helst. Bränner, kopierar mellan diskar/nätverk, surfar osv. samtidigt utan problem. Innan fick jag "Infinite Loop" och andra BSOD's utav att stänga/flytta/sizea/scrolla ett fönster
1 Guest(s)