February 2, 2007
Efter avinstallation av Nvidia Force Ware 73… och Pure Video Decoder .223 och omstart av datorn så har bilden försvunnit.
Efter boot och windows fönster blir det bara svart, jag kan höra att den loggar in, men jag ser inget.
Har försökt i felsäkert läge, tvingat VGA läge och senast fungerade läge, utan resultat. Har också försökt att reparera XP installationen från disk, men datorn säger att den inte hittar någon HDD, (hela disken är formaterad i NTSF.)
Jag har provat 2 olika grafikkort, men med samma fel på båda, så grafikkortet är inte trasigt.
Datorn bootar som den skall, displayen på chassit funkar som det ska och visar status om HDD och klocka mm.
Via X:card kan jag dessutom spela upp video och ljudfiler, titta på TV och browsa genom mina mappar och partitioner.
Så det verkar inte vara något fel på hårdvaran, jag har bara ingen bild och utan bild har jag svårt att göra någonting.
Kan inte ens installera nu drivrutiner.
Finns det någon här som har erfarenhet av detta och som kan ge mig lite råd, så skulle jag bli mycket tacksam.
Annars är mitt enda alternativ att formatera om hårddisken och installera om allting på nytt.
Har ingen erfarenhet av det, så det är något jag helst skulle vilja slippa.
Tack på förhand
Per
February 2, 2007
Okej, det skulle kunna vara något. Jag körde grafikkortet i dual view med 2 olika upplösningar. Den ena på 1280*720 och den andra på 720*576. den kan ju så vara att den är inställd på 1280*720.
Vet bara inte hur jag skall "avinstallera bildskärmen i felsäkert läge"
Per
1 Guest(s)