November 13, 2003
Hej!
Har precis köpt en ny dator men har redan problem med den.
Det är så att den hänger sig när jag kör krävande applikationer...Vilket den inte borde göra. Skärmen blir tex lila efter ett tags spelande COD4 och datorn hänger sig. Likaså hände det när jag spelade upp en blueray film via BD-spelaren.
Spec:
Intel Core2Quad Q6600
XFX 680i LT SLI
2x1024mb Corsair Dominator PC8500
MSI 8800GT OC 512Mb (G92)
Pioneer BD spelare
Creative X-Fi Xtreme Music
480W Xilence Nätagg
WD Cavier 500Gb
Windows Vista Ultimate 32bit
Kör senaste drivrutinerna...
Datorn ska ju inte hänga sig bara för att man spelar ett hyfsat krävande spel.
Temperaturerna är inte heller speciellt höga;
CPU idle: 35-40 grader
GPU idle: 45 grader
Tacksam för hjälp...
November 13, 2003
Yes samma sak där, men det hände ju inte direkt. Ungefär efter 1,5 timmes tittande. Det verkar ju inte vara fel på minne eller CPU eftersom Prime inte sagt ifrån. Nee, tror inte det kan vara överhettning då testet på samma kort hos Sweclockers gick upp i 85 grader. Datorn gjorde samma sak när jag startade Nvidias lilla testsystem samtidigt som jag hade Nvidiamonitor uppe. Blev en lila skärm sen hände inget mer. Detta skedde bara efter några sekunder så det beror nog inte på temp :/
November 13, 2003
Hmm, får testa det imorn. Men nu körde jag iaf 3Dmark06.. det gick åt skogen.. Samma lila skärm som stod och blinkade lite när "skogen" skulle startas.
Nu till det konstiga; Sweclockers idle temp var 57 grader, min är 45 grader (enligt NvidiaMonitor), min temp vid 3Dmark06 var enbart 52 grader innan det la av. Sweclockers hade en load temp på 83 grader.. iof hade de ju kört testet mkt längre.
Men det jag vill komma fram till är ju att kortet inte blir för varmt.
Klarar min dator memtest86 utan problem så skickar jag tillbaka graffet så jag får ett nytt på garantin.
Förresten, hur är det med memtest86... kör man inte det via floppy? (För det har jag ingen) Länka gärna.
November 2, 2003
bootbar cd finns...
http://www.memtest.org/
1 Guest(s)