August 9, 2001
HAr just köpt nya hårddiskar, två 40GB IBMare blev det. Problemet är bara att bios fryser då när det kollar IDE enheter och kommer till någon av diskarna. Jumprarna ska nog vara på rätt, dom är lika som på 30GBaren som jag redan har haft ett tag. Kan det vara så att bioset är för gammalt? JAg har inte uppgraderat det nån gång och moderkorrtet kommer från den tiden då P3 500 var det bästa man kunde ha
July 24, 2001
Sa du att jumprarna var lika på 2st diskar som sitter på samma ide kontroller eller ?
För att de ska ju antingen ha samma inställning om de sitter på varsin kontakt, men om de sitter på samma så ska den andra sitta som slave. (förklaringar finns som sagt på åvansidan av hd:n)
/Xeo
August 9, 2001
Det där med jumprarn är inget problem, tror jag. Jag kan bara ha en i datorn samtidigt nu (ska ha raild sen när jag får moderkortet) men tänkte använda den ena nu efterom jag har liiite tight med utrymme. Har en IBM disk sen tidigare som snurrar på som primary master och funkar bra. Har jumpern lik på den jag testar (har testat båda) och haft den som primary master eller ändrat jumpern till slave och kört den "efter" en cd-rom men ingen skillnad. När den identifierar IDEenheterna i bios så tryser den
1 Guest(s)