July 29, 2002
Jag köpte nyligen en dator i delar och nu när jag har satt ihop den och ska starta den så går fläktarna igång, men den skickar ingen signal till skärmen, som står i standbyläge. Jag får inte heller någon varningssignal eller liknande 🙁
Jag tror, eller snarare vet, att det är problem med minnet, eftersom det är minne med ECC & REG. Enligt ASUS hemsida så skulle moderkortet (för detaljer, se signaturen efter snart: ) klara både ECC och non-ECC minnen, men i manualen står det bara non-ECC. Men borde jag inte åtminstone komma in i BIOS? jag är inte helt ny på plan, men däremot ganska ringrostig. Jag såg ett liknande inlägg där killens agp blivit bränd. Nån som vet vad det kan vara?
tacksam för svar!
July 29, 2002
jag har fått tips som jag inte hunnit prova, men p4-användare kan väl kommentera detta:
tydligen behöver vissa p4-moderkort först den feta strömkabeln, sedan den fyrkantiga lilla och sist även molexkontakten... men i manualen står det att om den fyrkantiga lilla inte finns i psun så ska man använda molexkontakten, annars inte...
det hade ju inte varit så farligt om jag hade 14 p4-moderkort och ett oändligt antal p4:or i hyllan så jag kunde testa vad som skiter sig, men det har man ju (oftast) inte...
jaja... jag får väl hiva tillbaks skiten till datorbutiken.com så får de avgöra vad de ska göra... :gunsfire::bash:
July 29, 2002
nja... den stora 20-pins atx-kontakten måste givetvis sitta i. likaså en av de två andra (enligt manualen iaf) dvs antingen fyrkantiga kontakten (känd på asus-kort som asus ez-plug) eller molexkontakten. men de tyckte att man skulle prova att sätta i alla.
hur som helst så funkade inte det heller :gråt:
mycket irriterande :burn:
funderar på att utnyttja ångerrätten...
1 Guest(s)