November 24, 2006
Hej!
Jag fick mitt nya Gainward Geforce 7600GT AGP8X idag.
Satte in det och installerade det. Sen började skärmen blinka ca en gång i sekunden, och flimmra konstigt. Har en LCDskärm. Windows blir jättesegt och hänger sig i princip. Detta händer då och då.
Det är nog inte värmen, för jag spelade Neverwinter Nights 2 en stund. Felet har hittills bara uppstått i windows.
Det sägs att det kan vara drivrutinerna som kolliderar med resten av datorn, för när jag inaktiverar grafikacceleration uppstår inte problemet! Hur ska jag då ta reda på vad som är konflikten? Har senaste drivrutiner för både grafikkort och moderkort.
Extremt tacksam för svar!
/Nils
November 24, 2006
Tjena. Jo, jag har satt i strömkontakten också. Mitt moderkort är ett MSI med nForce3 250.
Många har haft problem med detta, så det kanske är det jag har.
Men problemet känns ändå inte hårdvarurelaterat.
Nu när problemet uppstod senast drog jag ner grafikaccelerationen gradvis tills problemet upphörde. Det slutade bugga när jag stängt av "om jag har problem med DirectX- och Direct3D-program".
Nån som vet hur pass viktigt det är att ha rätt strömstyrka ur nätaggregatet? Överallt står det att på +12V ska man ha minst 18A. Jag har bara 15A. Kan det vara boven?
July 21, 2006
Har provat med några andra drivrutiner till grafikkortet? Har du kollat så du har den nyaste DirectX, 9.0c alltså? Du kan testa om det är det som är problemet genom att trycka "Start" ---> "Kör" ---> och så skriver du "dxdiag", så får du upp en ruta, låt den kolla så du har "WHQL" signerade drivrutiner, klicka sedan på fliken "DirectX files" o kolla på den nedersta rutan, där borde det stå om det finns några problem, kolla sedan samma sak på de andra flikarna.
Hoppas det löser sig!
December 4, 2006
Jag har precis köpt ett liknande grafikkort.
GeForce 7600GS AGP
Och jag har det problemet att jag får en hoppande fps
mellan 20 och 100 i Counterstrike. Och ibland så stannar det upp nån sekund när jag ser på filmer... eller hackar till..
Jag har stoppa in de två extra strömtillförselkontakterna men det hjälper inte.. när jag går in i egenskaper avancerat så ser jag små små flimmer här och var när grafikkortet laddar...
Vill inte ta denna tråden ur den person som har startat den.. men vi kanske kan lösa detta gemensamt =)
finns de nån som kan hjälpa?
tempen på grafikkortet ligger på 40*C i windows.
nu ska jag testa med att rensa drivisar, kolla nätaggregaten om den ger tillräckligt med ström.. återkommer!
1 Guest(s)