July 11, 2002
har ett ganska allvarligt problem, det är så här när jag installerade Windows 2000 (körde förr 98/ME) så har jag lyckats ställa in vilken upplösning jag vill ha och hur många bitarfärg jag vill köra i. Datorn känner av att jag kör just ett RivaTNT2 M64 grafikkort och att drivrutinerna tror jag funkar som de ska. Men problemet börjar med att följande program till grafikkortet kan jag inte starta i Aktiviteringsfältet, det går att installera dem och så vidare, men det går banne mig inte att starta Manuelt eller Automatiskt. Programmet är nödvändigt för att jag ska kunna spela spel I OpenGL som mitt grafikkort bara stödjer mig..
När jag startar ett spel t.ex HL/CS så är det väldigt få bilder jag få ca: 2fps, och bilden är ostabil och väldigt ljus och man får rätt ont i ögonen att sitta och spela i en sån bild.
I windows 98/Me kan jag startatas programmet auto&manuellt. Men inte i Win2k%XP.
snäll nån hjälp mig!
Är det någon som har RivaTNT2 m64 som kör Xp/2k? kontakta mig via ICq/MSN/-----
June 29, 2002
Ladda ner Detonator XP från Nvidias hemsida. http://www.nvidia.com kör XP med TNT2 m64 och jag kan köra CS tan att det hacker någott.
December 2, 2001
Har just ett sånt kort i min 166:a med Windows 2000, fungerar perfekt... Har inte gjort något alls bara installerade cs och så fungerade det. Har 25 fps i upplösningen 800x600 Open Gl. Är du säker på att de typ inte är något fel på ditt kort, har du kollat om fläckten snörrar på kortet?
2 Guest(s)