February 15, 2010
Tjenare!
Det var inte så längesedan jag var här inne och bad om tips till ett nytt grafikkort. Jag nappade på det ni sa och beställde också ett av förslagen. Nu när jag har fått det och installerat det så har det uppstått problem.
När jag sitter och spelar så hänger bara datorn sig. Detta har hänt när jag spelat spel som Heroes Of Newerth & Battlefield Bad Company 2 - Beta Jag får upp en massa sträck över hela skärmen oftast vita men även hänt att det kommit grönt. Jag har kopplat in det exakt som jag ska, annars hade jag nog inte kunnat sitta här och skriva denna tråd. Jag har installerat de senaste drivrutinerna från ATIs hemsida, jag har avinstallerat dem och installerat om dem. Jag har formaterat datorn två gånger så att allt gammalt ska försvinna, men också andra gången för om jag installerat fel drivrutiner men har svårt att tro det. Jag tror inte det är värmen, för jag har känt över grafikkortet när datorn hänger sig och det känns inte så varmt alls. Jag har även kontrollerat hur många grader grafikkortet håller när jag spelar, det brukar ligga runt 30-40 grader och det ska ju verkligen inte vara några problem, eller?
Hoppas verkligen ni kan hjälpa mig för detta är inte roligt alls. Vet inte om det går att lämna tillbaka det nu liksom, nu när det är använt och allt. Så jag är tacksam och ni kan hjälpa mig.
EDIT: Kan ju tillägga att den även hänger sig när jag sitter och kollar på något i youtube eller i en vanligt webbspelare. Hände precis, nu blev skärmen helt blå.
February 15, 2010
EliXyR wrote: Låter som överhätting, men eftersom du kollat temperaturen vid load så bör det ju inte vara det.
Agget du skriver har ju 500w kalleanka watt och bör räcka. Men det är ju inte det optimala kanske 😛
Vad är det för övriga specs du har på datorn?
Ett Gigabyte S-Series EP35-DS3 moderkort.
Intel 2,50GHz Dual-Core E5200 Processor
2gig ram
Vad mer är det jag bör berätta? ;P
Cirap wrote: njae. svårt att svara på. Deltaco är ett skitmärke rent ut sagt men jag kan inte garantera att det är det som strular.
finns det möjlighet att låna en kompis nätagg att testa med?
Ingen aning faktiskt. Får höra runt om det finns någon.
February 15, 2010
Men bägge två av er är ju inne på att mitt nätagg är rent av sagt skit, vilket skulle ni rekommendera som inte kostar allt för mycket? Tänk på att jag är studerande och inte har mycket i månaden att leva på ; P
Detta skulle sitta rätt bra va? http://www.komplett.se/k/ki.as.....sku=339898
1 Guest(s)