January 9, 2006
Jag har börjat få problem med min Razer Copperhead-mus. Jag har haft den sedan julen 2004 så den kanske börjar bli gammal helt enkelt? De problem som uppstår är att den har svårt att fokusera på en bestämd plats, t.ex. när man ska stänga ner ett fönster så står den och fladdrar. Ibland hänger den heller inte med när man drar omkring musen på mattan. Man kan väl inte "rengöra" laser-musar på något sätt antar jag? Är det nån som vet om det går att lösa detta problem, eller verkar den helt enkelt vara sönder?
August 20, 2006
Angående ditt "fladder" har jag ingen aning.
Att den inte hänger med kan ju bero på att den börjar bli sliten, men har du en väldigt blank och hal musmatta kan det bero på det.
Jag lånade en kompis "gaming" musmatta en gång, blank och hal som attan. Det gjorde att lasern inte kunde läsa av rörelsen, utan den hängde inte med.
Det löste sig när jag bytte tillbaka till min nuvarande musmatta som är ca 0.5cm tjock och har sånt där skönt tyg på ovansidan 😀
Sen är den ju snygg också, "Skruva upp dig inför år 2000!" står det på den
Sen är det ju så att razern går sönder otroligt lätt, tappade min på ett trappsteg och vips så var vänsterklick paj -.-
2 Guest(s)