June 29, 2002
jag har en D-Link DI-804 router som jag hade med på ett lan för några dagar sen. sen när jag kom hem hade jag lite problem med att komma in på telias login-sida med den, så jag kunde inte komma ut på internet. jag är inte säker på om nån telia server var nere då eller om det berodde på routern. men sen fungerade den som vanligt i 2 dagar. fast nu har den börjat strula igen. vore schysst om nån kan hjälpa mig med det här.
/ pixlus
[ Detta Inlägg ändrades av: pixlus den 2002-06-29 13:14 ]
June 29, 2002
On 2002-06-30 21:10, CyriQ wrote:
chansar snarare på ett fel i telias dns server. Har råkat utför att deras dns server har antingen krashats lr så har linan ner till skåne huggts av av vägarbetare....
nej allt fungerar perfekt när jag kör utan routern. så det är routern som strular...
June 29, 2002
Under Maintance > Status (Tror det heter liknande) så står där information om bla:
Mac adress
Ip nummer
Kolla att du får ip-nummer där. Om inte tryck på "renew". Om du fortfarande inte får upp något ip utan att det står typ -.-.-.-.-
Så stäng av router o modem. Starta modemet, låt det starta. Då det har startat så starta routern igen och gör om steg ett (renew ip adress)
1 Guest(s)