February 17, 2010
Vet inte riktigt vart jag skall posta det här inlägget, men känns som en grafikfråga.
Den senaste månaden har jag uppgraderat datorn med ett extra grafikkort och RAM-minnen.
Här är datorn efter all uppgradering:
Moderkort: XFX nFORCE 790i Ultra SLI
Processor: Intel Core 2 Quad Q9550 2,83GHz
Processorkylning: ZEROtherm Nirvana NV120 Premium
RAM: Corsair DDR3 1333MHz 8GB-kit 4x2GB (http://www.komplett.se/k/ki.as.....sku=491303)
Grafikkort: SLI, 2 x Asus GeForce GTX 260 896MB
Nätagg: Corsair CMPSU-750TX 750W
Hårddisk: Samsung Spinpoint F1 HD753LJ 750GB 7200rpm 32MB cache SATA2
Övrig kylning: 4x120mm fläktar insug, 2x120mm & 1x8mm utblås
Nu till problemen:
Först hade jag lite problem med minnena, körde memtest86+ som visade error, höjde volt med ynka 0.015V och körde med T2.
Detta räckte, och nu visar inte memtest86+ några fel.
Samtidigt har jag problem med SLI, utan SLI aktiverat så kan jag spela t.ex. Crysis klockrent, laggar/hackar inte nånstans. När jag sedan aktiverar SLI så hackar det som bara den redan i menyn på crysis, stannar helt 10 sekunder, flyter på 10 sekunder osv. MEN, när jag väl kommer in i spelet så flyter det mot förmodan på lika bra som vanligt, verkar inte lagga/hacka något alls. Har senaste drivrutinerna installerade och när jag installerade dom rensade jag bort de gamla.
*Kan klockning av CPUn hjälpa? har för mig att jag läste något i den stilen någonstans.
*Kan det möjligen vara minnena som strular fortfarande? Höja volt, ändra timings?
*Kan det vara något sorts kombinerat fel med minna minnen och grafikkort?
Blir otroligt tacksam för hjälp och idéer!
February 17, 2010
EliXyR wrote: Fortfarande inte löst sig för dig?
har du provat o bytt om korten? Du har 3st 16x testat alla? testat olika kombos? vanligast ska väl va de 2 översta.
Fungerar korten ensamna? 1 och 1? dvs bara 1 kort installerat?
Nej, jag fattar inte! Helt sjukt.
Jo, har bytt plats på dom en gång.
Har ju en stel SLI-brygga, så jag kan ju bara använda det översta o understa. Har dock inte testat dom var för sig, skall prövas nu!
Tack för all hjälp EliXyR!
1 Guest(s)