June 5, 2003
Tjo!
För ungefär ett halvår sedan så skaffade jag mig en 20" TFT WS-skärm, närmare bestämt en Philips 200W6CS. Efter någon/några veckors användning så märkte jag att bilden på skärmen började "skaka" först till vänster, sen till höger och så håller den på och då så gick det bara att "fixa" det genom att stänga av skärmen och att sedan dra igång den igen... Nu på senare så har jag dock insett att det beror på att det är för mycket vitt på skärmen och ifall jag "tabbar" bort från programmet eller vad jag nu har på skärmen så slutar det. Ibland så kan det även hända så att när jag stänger av och drar på skärmen så blir det väldigt oskarpt på skärmen.
Det hände aldrig så ofta så jag tänkte inte på det så spec. mycket. Men nu så har jag märkt varför det blir som det blir. Ifall jag har mycket vitt på skärmen samtidigt så uppstår alltid det här problemet. Jag märkte det då jag skulle installera mitt BBB-modem (som har en install som är nästan helt vit) och att problemet hela tiden uppstod då jag körde igång den installationen.
Skrev till Philips support för några månader sen och dom sa att det kunde bero på magnetisk störning av något slag, att jag inte hade det i jordat uttag och lite annat. Jag har testat allt som dom har sagt att jag skulle testa (ha strömmen i ett jordat uttag, ha strömmen i ett eget uttag) men det blir samma visa endå. 🙁
Bilden matas ut mha. DVI, har inte testat med VGA då jag inte äger en sådan kabel. Någon som har någon idé?
Något som bör tilläggas är att när jag trycker fram menyn på skärmen så ligger den helt still medan bilden i bakgrunden "skakar".
June 5, 2003
kran wrote: du har rätt insälld hz och upplösning på skärmen?
Har 60hz (kan välja mellan 59 och 60hz i inställningarna). Kör i 1680x1050 vilket är native för skärmen...
kran wrote: Hur är det med skärmdrivrutiner och grafikdrivisar?
Skärmdrivrutinerna lär väl vara ok? Det står då ivf skärmens fulla namn och så vidare, och mina grafikdrivrutiner är senaste drivrutinerna (96.89). Tror inte det kan ha så mycket med grafikdrivrutinerna att göra ivf, har testat med rätt så många under det senaste halvåret.
Bör tilläggas är att det är ett Geforce 6800GT som visar bilden.
2 Guest(s)