April 15, 2005
Jag har ett Microsoft trådlöst tangentbord, inköpt december 2004.
http://www.datorbutiken.com/se.....=MSWLOPDT3
Mitt problem är att det i spel fungerar sådär "halvbra". 😕 När jag spelar exempelvis Mafia och kör runt med en bil så tappar bilen helt plötsligt gas, även fast jag trycker ner gasknappen hela tiden. Det spelar ingen roll hur hårt jag trycker ner knappen eller nåt sånt, nya batterier har jag också provat med men det hjälpte inte alls.
Samma fenomen är det i Half Life 2.
Är det någon mer med trådlöst tangentbord som har/har haft samma, eller likvärdigt problem som jag? De senaste drivrutinerna till tangentbordet har jag så vitt jag vet, även så till spelen. Mottagaren till tangentbordet ligger för övrigt 20-30 cm ifrån, fri sikt.
Några ideèr? Är det ett trådbundet som är den enda lösningen? Gillar inte sladdar som ligger och skräpar.... :arg:
January 19, 2003
Mottagaren skall inte heller ligga för nära utrustning som kan störa. Har själv ett trådlöst Microsoft tgb och det har jag inga problem med. Undvik att ha mottagaren i närheten av metallföremål, andra kablar, TV-apparater och dyl. Har min under skrivbordet ungefär 1m från tgbt och 50cm från närmsta föremål som skulle kunna tänkas störa.
2 Guest(s)