June 18, 2003
För en vecka sen så frös bilden under en nedstängning, när jag sedan försökte starta den igen drog aldrig skärmen igång igen utan förblev helt svart. Jag provade grafikkortet(radeon 9700 pro) i en kompis burk och det funkade finfint. Jag provade ramet i samma burk och det funkade finfint. Sedan fick jag för mig att cpun(amd athlon xp 2200+) kunde dött på något vänster så jag skruvade av fläktarna och satte in min cpu i hans burk(mobo: asus a7n8x deluxe). Den dog ungefär 3sek efter uppstart, så jag antog att det var cpun som var död. Men när jag sedan satte tillbaks min cpu på mitt mobo(abit nf7 v1) så pep den i varierande ljusa och mörka toner med skifte var tredje sekund ungefär, någon kallade det ambulansljudet och det låter ungefär som det. Jag kom på att det kunde vara överhettning så jag tog loss fläkten igen, rensade med lacknafta och på med pasta(arctic cooling silicone) men den pep iaf.
Jag satte tillbaks kompisens cpu i hans burk men den dog fortfarande vilket känns ganska skumt.
Så nu undrar jag om ni har någon idé om vad som kan vara fel, för det är ganska jobbigt att hans burk inte fungerar längre på grund av mitt fifflande.
Och snälla, inga dumma kommentarer som "köp en mac" eller något sådant, fått tillräckligt många redan.
2 Guest(s)