February 18, 2004
Hejsan,
Har nu i mellandagarna köpt en "SONY KDL-32U2000" och jag har tänkt köra den som datorskärm. Har byggt en ny dator och allt fungerar bra men jag har svårt att få in rätt upplösning, 1360*768 borde vara den ultimata upplösningen eftersom pixlarna ligger därikring, men vilken upplösning jag än har så får jag svarta (2cm +) kanter runt skärmbilden, skärpan i sig är bra.
Jag använder för tillfället en grov vga kabel, så alltså DVI från dator till VGA på TV. Har testat köra DVI till HDMI men det ville inte funka så bra det heller, plus att jag då tappar PiP funktionen.
Kör för tillfället nyaste vista, och har Vista drivrutiner till grafikkortet etc. Har testat med en annan dator som hade XP, samma problem där.
Grafikkortet är ett x800pro.
Finns det kanske nått program för ATI kort som kan hjälpa mig?
Vad kan vara fel?
Mycket tacksam för svar
EDIT : Grejerna i signaturen är gamla, har lite nya saker nu. am2 4200+, nya minnen etc. Samma GFX dock.
EDIT2 : Hittade en länk som kan bekräfta att ´problemet inte kan bero på kortet, det verkar stöda allt som har med HD upplösningar att göra. http://www.beyond3d.com/review.....e/x800pro/
2 Guest(s)