Problem med upplösning på 32 LCD.|Generella frågor|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Problem med upplösning på 32 LCD.
zPid3r
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 104
sp_UserOfflineSmall Offline
1
January 3, 2007 - 6:02 am
sp_Permalink sp_Print

Hejsan,
Har nu i mellandagarna köpt en "SONY KDL-32U2000" och jag har tänkt köra den som datorskärm. Har byggt en ny dator och allt fungerar bra men jag har svårt att få in rätt upplösning, 1360*768 borde vara den ultimata upplösningen eftersom pixlarna ligger därikring, men vilken upplösning jag än har så får jag svarta (2cm +) kanter runt skärmbilden, skärpan i sig är bra.

Jag använder för tillfället en grov vga kabel, så alltså DVI från dator till VGA på TV. Har testat köra DVI till HDMI men det ville inte funka så bra det heller, plus att jag då tappar PiP funktionen.

Kör för tillfället nyaste vista, och har Vista drivrutiner till grafikkortet etc. Har testat med en annan dator som hade XP, samma problem där.

Grafikkortet är ett x800pro.
Finns det kanske nått program för ATI kort som kan hjälpa mig?

Vad kan vara fel?

Mycket tacksam för svar

EDIT : Grejerna i signaturen är gamla, har lite nya saker nu. am2 4200+, nya minnen etc. Samma GFX dock.

EDIT2 : Hittade en länk som kan bekräfta att ´problemet inte kan bero på kortet, det verkar stöda allt som har med HD upplösningar att göra. http://www.beyond3d.com/review.....e/x800pro/

Gamblor
Member
Medlem
Forum Posts: 3514
1106884
January 3, 2007 - 9:51 am
sp_Permalink sp_Print

Har du konsulterat manualen till LCD-TV:n? Det bör stå hur PC-anslutning bäst görs där.

zPid3r
Medlem
1106901
January 3, 2007 - 10:27 am
sp_Permalink sp_Print

Har kikat i snabbguiden, men inte i den större manualen, vet inte riktigt vart jag har den..

Men du har rätt, kanske TVn vill att jag ska köra DVI - HDMI och ställa in HDMI som PC ingång, ska ta reda på vart jag har manualen... återkommer senare, tack för svaret.

zPid3r
Medlem
1106991
January 3, 2007 - 3:11 pm
sp_Permalink sp_Print

Har löst problemet... jag var nog bara lat, allt stod i den riktiga manualen. Det var bara att ändra format från full1 till full 2 på TVn..

Aja, tack ändå. 🙂

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 249
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL