January 20, 2006
Lyckades faktiskt få igång den andra disken också till slut, dock ingen aning om hur, gjorde inget annorlunda än vid tidigare försök...
Glömde dock skriva att samma fel även hade drabbat usb-brännaren - den fick jag nu också igång ett tag efter ominstallationen, men nu är det återigen samma fel där.
Sett att andra haft samma problem, en del har lyckats lösa det genom att göra detta, dock inte jag:
1. Open a Command Prompt.
2. Type "set DEVMGR_SHOW_DETAILS=1" (without quotation marks) and press Enter.
3. Type "set DEVMGR_SHOW_NONPRESENT_DEVICES=1" (without quotation marks) and Press Enter.
4. Type "start devmgmt.msc" (without quotation marks) and click press Enter.
5. Click View. Click Show hidden devices.
6. Click "+" to expand devices, Unknown devices and USB devices.
7. Are there any devices and unknown devices (including grayed out devices)? If so, please right click it and click Uninstall them.
Pluggar jag in usb-kabeln i ena porten så händer inget alls, däremot i den andra, där kommer den upp som okänd enhet. Det lustiga är att port 1 fungerar på usb-diskarna...
Kör XP Professional med SP2 och fixar.[/i]
June 18, 2001
Oftast är detta mjukvarurelaterat, men det kan oxå vara att ditt nätagg inte mår bra.
Har haft 2st Antec Sonata II chassin med medföljande agg. och dessa dog på ett sätt som i princip endast påverkade USB portarna.
Bytte till Hyper Type-R agg. efter detta, och har aldrig sett skymten av detta problem igen.
Med all sannolikhet p.g.a. att Antec agg'en inte orkade med helt enkelt...
1 Guest(s)