January 8, 2005
brukar rekomendera att formatera datorn vid byte av grafikkort... men man kan göra så att man bara rensar drivrutinerna.. så sätt i det gamla avinstallera drivrutinerna.. antingen i windows eller med "driver clean" eller vad det nu heter.
sen efter det är gjort kan du sätta i ditt nya grafikkort..
best regards, Pole
March 5, 2002
Polekatt wrote: brukar rekomendera att formatera datorn vid byte av grafikkort... men man kan göra så att man bara rensar drivrutinerna.. så sätt i det gamla avinstallera drivrutinerna.. antingen i windows eller med "driver clean" eller vad det nu heter.
sen efter det är gjort kan du sätta i ditt nya grafikkort..
best regards, Pole
Det förutsätter ju att datorn börjar pipa i windows. Dessutom så byter han ju ifrån nVidia till nVidia, så det borde inte vara några problem (unless 5700 använder legacy-drivrutiner, har inte kollat upp det).
Som jag förstår det så startar inte datorn alls med det nya grafikkortet, utan bara piper? Vad har du för nätaggregat?
July 8, 2007
Först och främst tack för alla svar, nu till problemet: Jag kan ej starta datorn alls med det nya kortet i. Den börjar tjuta så fort jag trycker på start knappen, jag glömde skriva det i ovanstående tråd. Ska jag testa att ta bort mina Grafik korts drivrutiner, om så är fallet: Hur gör jag det? ( datorn funkar bra med det gamla grafikkortet i.) nätagget är en 230W ATX, så mycket vet jag, grafikkortet ska klara sig på 230 volt.
Tack för alla svar.
April 13, 2004
Behövs det en extra strömkabel till det nya, kan det ju vara detta som spökar 😛
Vanligtvis vid byte av graffekort brukar jag ställa ned inställningarna i windows till 800x600, för att det nya inte skall får ev problem 😎
Eftersom du har problem innan windows så tror jag på en clear cmos/resetta bios
2 Guest(s)