Problem när jag använder 2 skärmar. Hjälp!!|Generella frågor|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Problem när jag använder 2 skärmar. Hjälp!!
Bjornstrom
Member
Medlem
Forum Posts: 3485
sp_UserOfflineSmall Offline
1
January 9, 2006 - 10:27 am
sp_Permalink sp_Print

Hejsan har ett litet problem, skulle gärna vela ha lite hjälp.

Har just köpt en adapter så jag kan använda en till skärm, kopplar den genom dvi utaget. När jag då använder andra skärmen blir allting skit fult och konstigt. Så jag läste att man måste ha på "Utöka windows-skrivbordet till denna skärm" När jag la på det, så blir de som ni ser på "bild 2". Allting är som det ska förutom att jag inte ser ikonerna, start fältet etc. ja ni fattar ( Hoppas jag 😛 hehe ). Vad kan vara fel ?. Grafikkort är Ati radeon 9250

Hoppas ni förstår, om något är oklart bara skriv så svarar jag inom någon minut hehe.

Bild 1: (Så här vill jag att det ska vara)
http://www.bjornstrom.net/bILD%201.JPG

Bild2: den felaktiga.
http://www.bjornstrom.net/Bild%202.JPG

Väldigt tacksam för hjälp

/Bjornstrom

Edit: Ää kunde ju använt min andra tråd, men nu är de försent. Ber om ursäkt för det.

wojt
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1236
1000787
January 9, 2006 - 10:43 am
sp_Permalink sp_Print

Inget är fel, eftersom det bara är "extended" du har valt. Vill du ha samma bild är det "clone" du skall välja.

Bjornstrom
Member
Medlem
Forum Posts: 3485
1000789
January 9, 2006 - 10:45 am
sp_Permalink sp_Print

wojt wrote: Inget är fel, eftersom det bara är "extended" du har valt. Vill du samma bild är det "clone" du skall välja.

Hmm ok. Men när jag väljer clone så blir ju bilden helt taskig. hmm kanske ska vara så 🙁

Dadde
Member
Medlem
Forum Posts: 2868
1000864
January 9, 2006 - 2:12 pm
sp_Permalink sp_Print

Är det likadana skärmar så dom har samma upplösning och hertz? Prova att lägga in tilläggsprogrammet MultiRes som följer med Omega drivrutinerna. Sedan ska du kunna köra på olika upplösningar och hertz på skärmarna med clone. Det kan också vara att den skärmen du kör på med dvi adapter är så gammal att den inte pallar den kopplingen, hade det så på en gammal 14" skärm jag hade innan. Annars så funkar ju utökat skrivbord bra att ha alla extra saker på som man inte vill ha på huvudskärmen.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 389
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL