November 27, 2001
Jag har just uppdaterat en gamal dator, med andra ord så har jag bytt allt utom chassi (med nätagregat) och disketstation. Nu är det så att när man kopplar på strömmen genom att slå på bakpå dator eller på en strömbrytare på en skarvsladd så går det inte att starta datorn. Efter några försök och (som det verkar) beröring på modekortets komponenter så funkar det att starta som vanlig igen (slå på och av). Men om man bryter strömmen och slår på den igen så får man problem att starta igen. När man har problem att starta så startas dator lite, dvs att man kommer till att få felmeddelande från modekortet. Jag gissar på att jag har kopplat sladdar från powerswitchen (och den andra sladdarna) fel, kan detta stämma? Det var otroligt svårt att tolka hur de skulle sitta. Finns det något knep? (modekort: MSI K7T Turbo). En annan teori är att det kan vara nätagregatet men det funkade ju felfritt med förra modekortet.
May 23, 2001
"Powerswitchsladdarna" ska kopplas så att "metallsidan" på dom syns utåt, har ett likadant kort. Förutom den som sitter tvärs över "HDD LED" där texten ska synas.
Har kollat ordentligt för säkerhets skull och alla ska ha texten "innåt" förutom "HDD LED".
[ Detta Inlägg ändrades av: newbee den 2002-02-22 15:03 ]
2 Guest(s)