November 9, 2005
Hej!
Nu har jag försökt allt som går för att få min hårddisk att fungera, men nej, den vill inte.
Nu är problemet detta: Jag lyckades inte formatera hårddisken när den låg som en vanlig hårddisk i Den här datorn, då gick formateringen till 99% och sendan slutade den. Så jag använde Seagate discwizard och partitionerade upp disken i två delar (116gb st), då fungerade en av partitionerna som den skulle, men den andra gick inte att formatera, inte med discwizard heller. Då tänkte jag att om jag gör den partitionen som fungerade 220gb stor så blir jag ju bara av med nåra gig. men när det var genomfört så hände följande: Datorn tar 5 minuter att starta, när man kommer in så syns inte hddn i den här datorn, det går inte att trycka hantera för då laggar datorn ihop, det går inte att köra discwizard.. osv..
Vet något hur man kan formatera om skiten innan datorn har startat? typ i bios eller vad det heter? det måste ju på något sätt gå att få tillgång till den igen...
(ps. kolla in tidigare tråd på sida tre, där alla föregående problem finns med)
Är extremt tacksam för hjälpande svar!!! ska fan skicka rosor till den som löser detta!
January 8, 2003
Har du provat med Seatools så du ser om disken är hel? Det kan ju vara fel på den låter så iaf. Du kan prova med Partition magic med och se om du lyckas formatera den med det programmet, man ställa in så den ska göra sina operationer innan win startas nästa gång man startar datorn.
November 9, 2005
November 9, 2005
måste det sitta någon jumper? just nu är det tomt...
Hddn e nog inte trasig, eller den var iaf inte det, för den har just vart inne på lagning och dom hittade inga fel 😛 (Det var supporten som inte visste vad som var felet och sa åt mej att skicka in den)
ska prova partition magic
November 9, 2005
November 9, 2005
2 Guest(s)