March 26, 2008
Jag har rätt nydator "3-5 månader" Jag har en quad6600 och när jag tittar värmen på dom i speedfan ligger dom på 40 - 50. 55 - 60 när jag spelar cs:S har ett 8800gts gfx borde inte denna datorn klara cs utan noproblem. Datorn borde la inte bli varm? Ska jag köpa nytt chassi så ja kan ha en till STOR fläkt? Men länka ett fläktprogram "dock inte speedfan" Mvh Axel!
March 13, 2008
Hadde samme problem selv med en quad6600. Sjekk hvor fort tempen stiger hvis du går rett i bios ved oppstart. Stiger den fort opp er det nok kontakten mellom yler och CPU.
Jäg liker inte festene for CPU kjøleren, det kan være vanskelig å få klemt fast ordentlig.
Fikk fatt i noe silverpasta og fjernet pastaen som satt der fra Intel (med filla och alkohol). Så satte jeg på litt (riskorn) pasta og klemte fast. Det ble littt bedre, men jeg løsnet kyleren og vred den 90 grader før jeg klemte den fast igjen. Da ble det bra.
Nå er den 25C ved tomgang (rumtemp 19C) og 43C ved maks (testet med autogk). Temp skal inte over 60.2C for quad6600 iflg. manualen fra Intel.
1 Guest(s)