September 7, 2003
Lakszen wrote: Jämnför istället 2 identiska processorer från Amd & Intel istället.
Om dom är identiska är det väl ingen idé att jämföra? 😛
De båda processorerna som han nämner ligger väldigt nära varandra i pris så jag tycker det är en ganska befogad fråga.
För att vara lite hjälpsam så vore det bra att veta lite mer om resten av systemet och mål med köpet.
January 6, 2004
Jag menade ta en AMD och en INTEL i lika hastighet och jämnför.
Det finns en massa tester på det på nätet.
Om du ska spela mycket så tycker jag du ska köra AMD.
Om du vill trimma kör på INTEL.
Båda CPU presterar bra allmänt, Intel är lite vassare när det gäller
trimmningsmöjligheter dessutom är den dessutom svalare än amd.
February 12, 2003
Lakszen wrote: Båda CPU presterar bra allmänt, Intel är lite vassare när det gäller
trimmningsmöjligheter dessutom är den dessutom svalare än amd.
Nja, nu ljuger du. Phenom II klockar ganska friskt, värmeutvecklingen är det ingen större skillnad på.
Jag hade valt Phenom II i det här fallet, S775 är lite ute numera.
January 6, 2004
Mean Machine wrote: Nja, nu ljuger du. Phenom II klockar ganska friskt, värmeutvecklingen är det ingen större skillnad på.
Jag hade valt Phenom II i det här fallet, S775 är lite ute numera.
pratar inte om en specifick prollen nu utan överlag. Har sett mycket tester har själv en Intel som klockar fint med bra temperaturer, självklart kan amd hålla samma nivå.
MEN om man nu ska skriva något om dessa kan dessa saker ja nämnt kanske urskilja dem i skrivande stund, sedan förändras ju bilden för varje produktionsfas.
January 23, 2001
Mellan de två är det AMDn helt klart. Min äldre modell 940 gör runt 3.9GHz. Presterar guld.
Intel processorn i det här fallet kan inte mäta sig, Phenom II har svagt sämre IPC än motsvarande Core 2. Men där har vi en AMD quad-core, den äger upp Intel alternativet ordentligt då Inteln bara är en dual. Ska du ha en Intel quad får du punga ut mer pengar.
Dessutom är S775 dött. Ska du köpa nytt idag är det AM3 eller S1156 som gäller. Om du har mer pengar så är det ju S1156 som är prestandaalternativet. Har du inte råd med den prisklassen så basera ditt system på AM3 och AMD istället.
1 Guest(s)