October 31, 2001
I BIOS går det att sätta min tidigare processor hastiget men så fort jag går ur BIOS blir skärmen svart.
Sätter jag ner den till 900MHz från original 1200 så bootar datorn upp ok men sen "fryser" OS efter uppstart
Har provat att byta minne, samma fel
Processor eller MB vilket är trasigt ?
April 14, 2001
Varför inte skriva vad du har för datordelar, en aningens lättare då?
Alltså om du drar ner den från 1200 till 900 så fryser OS!! ?
Är du säker på att du har ställt FSB rätt så att du inte bara ställt upp FSB utan att "tala" om att du har en 133'a. isf så gör du ju en ren överklockning från 100 till 133.
October 31, 2001
Lång historia kort.
Dator allmänt skum. Gjorde en hederlg ominst av OS. Uppgradering av BIOS också. Efter det så fick jag bara en svart skärm vid uppstart. Kunde inte komma in i BIOS. Clearade CMOS. På standard inställningen bootade datorn upp men väl inne i OS fryser den och det enda som funkar är att bryta strömmen. Mina inställningar i BIOS har jag exakt lika som innan BIOS uppgraderingen. Ingen överklockning utan standard rakt av.
Asus A7V133 MB och en AMD 1200 MHz
[ Detta Inlägg ändrades av: DTM den 2002-04-05 06:41 ]
February 28, 2002
Låter som om moderkortet kan vara paj. Det kan ge de mest konstiga sympton. Lämnade in min förra dator till en doktor för nått år sen och dom gav alla möjliga fel möjligheter, grafikkortsfläkt till hårddiskar till kontroller osv. Dom hade ingen aning helt enkelt. Med ett nytt moderkort blev allt bra igen.
Testa alla komponenter i en polares dator. En efter en, men det är nog moderkortet/biosen som e fuckad.
Lycka till,
Toobster
September 8, 2001
On 2002-04-05 06:39, DTM wrote:
Lång historia kort.Dator allmänt skum. Gjorde en hederlg ominst av OS. Uppgradering av BIOS också. Efter det så fick jag bara en svart skärm vid uppstart. Kunde inte komma in i BIOS. Clearade CMOS. På standard inställningen bootade datorn upp men väl inne i OS fryser den och det enda som funkar är att bryta strömmen. Mina inställningar i BIOS har jag exakt lika som innan BIOS uppgraderingen. Ingen överklockning utan standard rakt av.
Asus A7V133 MB och en AMD 1200 MHz
Ominstallera OSet.
2 Guest(s)