January 14, 2003
Tjena
Upptäckte idag att processor fläkten var ur och moderkortet var 80 grader celcius och processorn 68 grader. Jag hörde idag ett pipande ljud och sen såg jag att processor fläkten inte snurra. Det ljudet hörde jag först idag men jag misstänker att processor fläkten vart ur sedan i tisdags. Kan det vara så arr moderkortet och processorn tagit skada om de nu varit för varma?
// Freddie
October 9, 2004
August 16, 2003
det beror lite på vad det är för processor, en typ palomino skulle kanske med lite tur klara 95C (tvivlar lite på det) men A64 har mycket lägre maxtemps, AMD har satt vissa av dom på 65C och inte 95C som förr, men som IXu säger. och 68C en kortare stund ska den väl klara, men det är ju inget man kör 247 på
btw. hej IXu, jag väntar med spänning till den 27e 🙂
January 14, 2003
Poontus wrote: det beror lite på vad det är för processor, en typ palomino skulle kanske med lite tur klara 95C (tvivlar lite på det) men A64 har mycket lägre maxtemps, AMD har satt vissa av dom på 65C och inte 95C som förr, men som IXu säger. och 68C en kortare stund ska den väl klara, men det är ju inget man kör 247 på
Men alltså jag får ju inga blue screens och allt verkar ju fungera som det ska i övrigt. Men kan det vara så att grejorna fungerar fast jag får en prestanda försämring?
May 23, 2005
Swecross wrote: [quote=Poontus]det beror lite på vad det är för processor, en typ palomino skulle kanske med lite tur klara 95C (tvivlar lite på det) men A64 har mycket lägre maxtemps, AMD har satt vissa av dom på 65C och inte 95C som förr, men som IXu säger. och 68C en kortare stund ska den väl klara, men det är ju inget man kör 247 på
Men alltså jag får ju inga blue screens och allt verkar ju fungera som det ska i övrigt. Men kan det vara så att grejorna fungerar fast jag får en prestanda försämring?
märker du inget fel, är det säkert ingen fara
August 16, 2003
iof så är det inte omöjligt. men med största sannorlikhet så är den inte skadad då 68C inte är allt för mycket.
jag hörde om när dom testade Prescot EE när den var ny, dom körde den med den boxade kylaren, poängen (typ 3DMark eller något) sjönk för varje gång dom körde testet, den var så varm så att den brändes sönder mer och mer för varje gång dom körde den 😛 bra boxad kylare ^^, vet inte hur varm den var, men gå inte runt och oroa dig över det, kör några benchmarks och så ska du se att den fungerar som den ska 😉
edit: har du inte ställt in någon shutdown temperature i bios? eller har du satt den för högt? kan vara bra att ha iaf
January 14, 2003
Poontus wrote: iof så är det inte omöjligt. men med största sannorlikhet så är den inte skadad då 68C inte är allt för mycket.
jag hörde om när dom testade Prescot EE när den var ny, dom körde den med den boxade kylaren, poängen (typ 3DMark eller något) sjönk för varje gång dom körde testet, den var så varm så att den brändes sönder mer och mer för varje gång dom körde den 😛 bra boxad kylare ^^, vet inte hur varm den var, men gå inte runt och oroa dig över det, kör några benchmarks och så ska du se att den fungerar som den ska 😉
edit: har du inte ställt in någon shutdown temperature i bios? eller har du satt den för högt? kan vara bra att ha iaf
Nä jag har inte ställt in någon shutdown temp. Trodde det var inställt autmatiskt men det kanske inte är så?
Sen när jag körde 3dmark precis innan jag märkte att fläkten inte fungera så hade vi precis klockat mitt grafikkort och jag fick mer poäng än tidigare.
October 9, 2004
Poontus wrote: det beror lite på vad det är för processor, en typ palomino skulle kanske med lite tur klara 95C (tvivlar lite på det) men A64 har mycket lägre maxtemps, AMD har satt vissa av dom på 65C och inte 95C som förr, men som IXu säger. och 68C en kortare stund ska den väl klara, men det är ju inget man kör 247 på
Mm, det ska bli kul att se vad den kommer att göra. 😀
1 Guest(s)