May 9, 2001
OK. Såg att det finns nForce 4 SLI för Intel nu också. Det har tydligen också stöd för Dual-Core.
Man måste väl ha nForce 4 om man vill kunna köra SLI med två grafikkort?
Läste även någonstans att de ska uppdatera nForce 4 så att det blir bättre prestanda i SLI-läge.
Jag får ett arv från farfar ganska snart och tänkte uppgradera lite.
September 1, 2002
Har hört att NF4-SLI inte är alls tillfredsställande tillsammans med P4, minns dock inte varför. Men ja, för att köra SLI med två nvidia-kort måste du ha ett NF4-kort. Det är drivrutinerna till NF4-SLI som kommer att uppdateras och därmet ryktas det om bättre prestanda bl.a.
Snart kommer ATI lansera CrossFire, dvs möjligheten att köra två ATI-kort. Detta kommer även att komma till P4 så det kanske kan vara värt att spana in.
November 4, 2003
Jag vill nästan också rekommendera dig att vänta på 975X chipset:et från Intel. Detta kommer att ha stöd för nästa generations processorer (Merom/Conroe) samt stöd för både Crossfire och SLI.
Vad det gäller äldre chipset så har inte 925 stöd för Pentium D, utan det krävs 955 för dom.
May 9, 2001
Har inte hängt med så mycket på vissa saker men vad är det för nytt i Intels nya processorer (Merom/Conroe)?
Edit:
Hittade detta om Conroe hos Intel:
http://www.intel.com/technolog.....ting/ngma/
Men det är ju nästan ett år dit.
May 9, 2001
Jo, tänkte på det också. Men det lär jag få vänta minst 4 månader på:
Klicka på länken under Top Insider Stories: i975X: Intel offers dual-PEG for the mainstream market
March 5, 2005
Håller med inlägget ovan. Varför gå med intel överhuvudtaget ? Dom ger ut "nya" chipset jämt, och tvingar sina kunder byta ut moderkort bara för att kunna stoppa in en ny CPU. Amd är inte bara snabbare, har lägre temp men också "vänligare" för konsumenter. Även om du har en 1-2 år gammal socket 939 kort så kan du stoppa in en Athlon64 X2 CPU och ha en grym dator, försök göra samma sal med Intel moderkort. Eftersom AMD gör processorer som drar MYCKET mindre ström än Intel så slipper du ha typ 6 fläktar i lådan. Tro mig du vill inte vara nära en sån dator när det belastas, det låter som en helikopter. Om du värdesätter dina örön så ska du provlysna på en intel dator när den belastas och sen bestämma dig om du kan stå ut med det.
PS. AMD är snabbare i dom flesta tester också.
May 9, 2001
Jag har redan en Intel P4 på 3.6 GHz. Den låter inte särskillt mycket.
Använder 3 st fläktar av den tystare varianten.
Kör med originalkylaren och tempen ligger runt 44 grader på CPU:n
Men det är klart, har man 23 - 25 grader varmt i rummet så drar den upp till 50 - 52 grader.
Tänkte ha denna som en server så småningom eftersom en av dem jag har är lite seg.
1 Guest(s)