March 10, 2003
Du måste ta reda på moderkortsmodellen. Sedan går du in på ASUS hemsida och läser vilka processorer som är kompatibla med ditt moderkort. I vissa fall måste man också uppdatera bios på moderkortet.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
April 11, 2008
Ctrl wrote: Du måste ta reda på moderkortsmodellen. Sedan går du in på ASUS hemsida och läser vilka processorer som är kompatibla med ditt moderkort. I vissa fall måste man också uppdatera bios på moderkortet.
okej står det på moderkortet vad det är för modell lr var kan man kolla det
April 11, 2008
Okej nu har ja kollat upp det där med cpu-z men det står inte att det är ett asus (för ja antar att mainboard är moderkort eller?) där står det fujitsusimens. det är en fujitsu simens dator (fujitsusiemens gör vell inte moderkort?). men om man kollar in i datorn så står det stort och tydligt ASUS på moderkortet 😕
Så här står det
Manufacturer: Fujitsu simens
Model: PG5D1- FM
Chipset: Intel i915/i915G
Southbridge: Intel 82801FB (ICH6)
LPCIO: Winbond W83627EHF W83627EHF
Fattar inget 😛 lr betyder det att ja har ett Intel moderkort?
March 10, 2003
Låter som ett väldigt gammalt moderkort det där. Tänker då på chipset som är i915.
Tror inte den kretsen stödjer de nyare Core modellerna.
Sedan att det står FujitsuSiemens beror nog på att du har en märkesdator ?
Om inte annat så sitter det ett kort från en märkesdator i din burk.
Dessa kan skilja en del från Asus kort (Bios, funktioner etc..) även om det från grunden är ett Asus moderkort.
Mitt råd till dig är att byta moderkort också när du ändå är i farten.
Nackdelen är att detta kan bli dyrare än du kanske tänkte dig från början.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
February 17, 2004
Kan aldrig tänka mig att ett P4 moderkort skulle ha stöd för C2D processorer. Vill du ha ett billigt byte kan ett Asrock Dual-VSTA vara ett bra alt. om du hittar ett, de har slutat tillverkas. Sålde mitt gamla Dual-VSTA för 300 pappskallar. Då slipper du byta vissa komponenter, tänker på minne (DDR), hdd(IDE), graffe(AGP). Ett bra övergångskort är det.
1 Guest(s)