October 10, 2002
Intel gjorde (enligt mig) samma fel som många andra storföretag gjort genom tiderna. Rider på sitt namn. Allt för länge red de på att de har största marknaden och att de "trodde" sig ha dom bästa processorerna. Vilket gjorde att amd kunde utan att hela tiden bli uppföljda utveckla sina processorer för framtiden.
Redan gamla Athlon MP processorerna byggde på enden av den teknik som dom har i dagens X2 processorer! Bl.a. minneshanteringen som skall vara mycket bättre för multipla processorer från amd jämfört med Intel.
March 11, 2003
warzo wrote: Intel gjorde (enligt mig) samma fel som många andra storföretag gjort genom tiderna. Rider på sitt namn. Allt för länge red de på att de har största marknaden och att de "trodde" sig ha dom bästa processorerna. Vilket gjorde att amd kunde utan att hela tiden bli uppföljda utveckla sina processorer för framtiden.
Redan gamla Athlon MP processorerna byggde på enden av den teknik som dom har i dagens X2 processorer! Bl.a. minneshanteringen som skall vara mycket bättre för multipla processorer från amd jämfört med Intel.
Minneshanteraren var ju extern på XP/MP. Hur menar du nu?
October 10, 2002
Jag har läst nånstans att intels dual processorer inte har något sätt att märka ut i minnet ifall ena processorn redan arbetar med en uppgift, så att andra processorn inte kan ta samma uppgift och påbörja arbete. Om så händer går bådas arbete förlorat och det måste börjas om från början igen. Något sånt fanns redan på AMD MPX-760 chipset. Så genom att processorn sätter en "flagga" som det kallas vid processen den börjar arbeta med, kan andra processorn inte börja arbeta före första processorn är klar med sitt arbete och flaggan borttagen.
1 Guest(s)