June 21, 2004
Funderar på att skaffa en ny processor (en helt ny dator faktiskt, 4½ år gammel jag sitter på nu).
och undrar om jag ska skaffa nu (eftersom jag väntat i 1 år) eller om jag ska vänta ytterligare ½år för att skaffa Intels nya processorkärna som släpps då, det andra valet är ju då en Core2Duo eller en QX från intel.
är prestandan mellan den nya kärnan och den som redan finns otroligt stor eller finns det saker som man skulle kunna jämföra med ?.
May 14, 2007
När du väntat ett år och den nya kärnan kommit, så kommer det ytterligare en om ytterligare ett år och som är mycket bättre, sedan kommer en till året därpå och .......Det finns inget "bra" tillfälle att köpa datordetaljer. Vad än man köper är omodernt om 1-2 år och nästintill oanvändbart efter 4-6 år. Priserna sjunker snabbt, samtidigt som det kommer lockande "det där vill jag ha"-grejor istället, som krävs av de senaste programmen, och som kostar betydligt mer. Valet står alltid mellan att köpa det senaste, det billigaste eller nåt däremellan.
Behöver du ingen ny dator ännu, vänta då med att köpa en ny. När det blir dags att byta dator, ta då reda på, just vid det tillfället, vad som är mest rätt i relation mellan budget och behov och slå till utan att tveka.
1 Guest(s)