March 7, 2014
Hej!
Ska nu köpa en ny cpu kylare . Jag har tidigare använt en Cooler Master Seidon 120V med en fractal design 120mm fläkt i taket på mitt R4. Byter dels för att gängorna i radiatorn är helt slut.
Den ligger runt 35-40grader i idle och runt 70-75 i load.
Nu ska jag ha en bra luftkylare istället, och då frågar jag er vad jag ska köpa?
Har kikat på dessa luftkylare:
Produktjmfrelse hos Prisjakt
Vad säger ni om dessa kylare? Några egna erfarenheter?
June 11, 2009
koskenkorvaa;1293641 wrote:
Har kikat på dessa luftkylare:
Produktjmfrelse hos Prisjakt
Värt att notera är att dessa "är inte helt säker" INTE funkar med high profile minnen.
Så vad har du för minnen? Kör du överklockat eller helt stock?
koskenkorvaa;1293641 wrote:
Den ligger runt 35-40grader i idle och runt 70-75 i load.
Gäller detta vid spelande eller stresstest ala Prime95?
Att låta CPU'n jobba i 100% med t,ex Prime95 för att se temperaturen säger inte så mkt då du aldrig kommer att stöta på såna temps vid normalt spelande och användande 🙂 Men det ger dig en bra fingervisning vad din MAX temp kommer att ligga på.
En billig och populär kylare som gör ett bra jobb med Puch/Pull setup är Specs fr Cooler Master Hyper 212 Evo - Egenskaper & Information
Bättre kylare för samma peng får du inte.
March 7, 2014
Apexi;1293642 wrote: Värt att notera är att dessa "är inte helt säker" INTE funkar med high profile minnen.
Så vad har du för minnen? Kör du överklockat eller helt stock?Gäller detta vid spelande eller stresstest ala Prime95?
Att låta CPU'n jobba i 100% med t,ex Prime95 för att se temperaturen säger inte så mkt då du aldrig kommer att stöta på såna temps vid normalt spelande och användande 🙂 Men det ger dig en bra fingervisning vad din MAX temp kommer att ligga på.En billig och populär kylare som gör ett bra jobb med Puch/Pull setup är Specs fr Cooler Master Hyper 212 Evo - Egenskaper & Information
Bättre kylare för samma peng får du inte.
Har kingston hyper x blu, så det är inga högprofilsminnen. Kör för närvarande på stock 4,7ghz.
70-75 grader som jag sa är vid bf4 alltså inte under stresstest likt Prime95.
Vilken av de 3 jag länkade är bäst? Vad tror du om den nya Be-Quiet Dark rock pro 3?
June 11, 2009
70-75 grader vid spelande på en Cooler Master Seidon 120V låter illa. Inte helt värdelöst, men du borde ha haft något mindre.
Korsdrog du skruvarna ordentligt?
Be-Quiet's kylare har jag ingen erfarenhet av då jag aldrig har hunnit testa deras produkter, men Dark rock pro 3 har fått riktigt bra betyg runt om. Att du dessutom kan köra med tre fläktar gör inte saken sämre 🙂
Bara att smälla in 3st Yate Loon - D12SL-12 fläktar som är billiga, bra, låg RPM och högt luftflöde så får du den kylning du behöver utan tvekan.
[Image Can Not Be Found]
1 Guest(s)