November 1, 2006
Hejsan!
Jag hade tänkt köpa en helt ny dator i början av nästa år då min nuvarande inte riktigt är på topp för dagens spel mm.
Systemet jag tänkt bygga kommer att innehålla följande:
Chassi: APLUS Twin Engine
Nätaggregat: Be Quiet! 700W
Moderkort: EVGA 680i SLI
Processor: Intel Core 2 Duo E6700
Processorfläkt: Zalmat Fatal1ty
Minne: Corsair XMS2-6400 TWIN2X2048
Hårddisk: Seagate Barracuda 320GiB
Grafikkort: XFX 8800GTX
Ljudkort (inte bestämmt ännu)
Monitor: Dell Ultrasharp 2407WFP
Jag har en del koll men jag är absolut ingen expert... 🙄
så jag undrar helt enkelt vilka synpunkter ni har på systemet och hur ni tror processorn ligger i förhållande till grafikkortet.
November 1, 2006
Jo jag tänkte först på E6600 men jag var osäker då det nämdes i recensionen av 8800GTX att kortet inte kan leva ut till sin fulla prestanda utan en riktigt kraftfull processor, men då kör jag nog på E6600 som jag bestämmt från början.
Fatal1tyfläkten är Fatal1ty C77 120mm med röd led (kan se coolt ut tillsammans med chassits blå led, lite som hjärtat i datorn 😀 )
Det får nog bli ett Fatal1ty Xtreme Gamer då, även om jag sneglat lite på Razer Barracuda AC-1, dock så lär Creative om någon ha lite mer erfarenhet av ljud i allmänhet så ett X-Fi kort blir det väl då.
Ska bli fräckt att sitta på en 24" skärm dessutom, min nuvarande är en halvkass 19" och Dells 2407 lär bli en ordentlig uppgradering.
I övrigt så ska jag nog skaffa ett Saitak Eclipse II tangentbord och en Microsoft habu tillsammans med Q-Pad CT och något najs headset!
September 4, 2006
http://www.tomshardware.com/20.....stest_cpu/
Du borde kunna klocka 6600 enkelt med 667 minnen till 6800 hastigheter å högre fsb dock...
Lycka till!
November 1, 2006
Tack för alla svar, jag ska lyda ert råd och köra E6600. Men anser ni att det vore bättre att köra med till exempel Corsair Value Select 2x1024 istället för XMS2?
Har liksom funderat på att köra dem istället på grund av priset och de verkar vara väldigt bra för sin ringa kostnad.
1 Guest(s)