February 28, 2002
Jag har som haft lite strul med min dator, då den haft en tendens att titt som tätt bara säcka ihop och stänga av sig själv utan förvarning, och jag satt och tänkte att det kanske var att den blev för varm eller nåt sånt. Så nu undrar jag: Hur varm ska processorn få bli egentligen? Min (AMD T-bird 800 Mhz på ett MSI K7T Pro-moderkort) ligger tämligen konstant strax under 50 grader, och jag kör CPUcool.
[ Detta Inlägg ändrades av: Carlos Oliveira den 2002-05-10 07:23 ]
February 28, 2002
February 28, 2002
April 20, 2002
Jag använder programmet Motherboard Monitor 5 & har tre tempmätare. Ettan visar 21 grader. Tvåan visar 77 & trean visar 33.....vad visar dom?
Står ju inget mer än Sensor 1 resp. 2 & 3.
Nån av er som vet det? Och är det bra siffror???
Min fiskeblogg:
specimenfiske.se
September 8, 2001
On 2002-05-10 07:20, Carlos Oliveira wrote:
Jag har som haft lite strul med min dator, då den haft en tendens att titt som tätt bara säcka ihop och stänga av sig själv utan förvarning, och jag satt och tänkte att det kanske var att den blev för varm eller nåt sånt. Så nu undrar jag: Hur varm ska processorn få bli egentligen? Min (AMD T-bird 800 Mhz på ett MSI K7T Pro-moderkort) ligger tämligen konstant strax under 50 grader, och jag kör CPUcool.[ Detta Inlägg ändrades av: Carlos Oliveira den 2002-05-10 07:23 ]
Har kollat upp grafik kortet? Byt drivrutiner till det, eller nått...
February 28, 2002
Nix. Inget nytt ramminne. En sak som jag noterat dock är attden gärna kraschar när man stänger flera grejer man haft öppna i snabb följd. Då hänger sig muspekaren och sen dröjer det någon sekund och sen slocknar skärmen och det är bara att stänga av datorn och sen är den helt död när man försöker slå på den igen.
April 20, 2002
Jag använder programmet Motherboard Monitor 5
och har tre olika temperaturutslag....vilket är CPUn?
Ettan ligger på 21°, tvåan på 77° & trean på 31°.
Nån som vet detta? Eller kanske i alla fall hur man kollar vilken som är vilken?
Min fiskeblogg:
specimenfiske.se
2 Guest(s)