March 7, 2002

Min Dator: P4 1,6Ghz. 512SDRAM. Windows Me. Geforce2 440 MX 64MB. 15" Flat screen.
Min dator hackar. Den hackar till var 5te sekund och stannar för en sekund.Hur ska jag göra för att detta ska sluta? Ska ag byta OP-system? Alla program och spel står stilla, väldigt irreterande då man spelar något spel eller skriver. Då det tar en sekund innan man ser vad man skriver, ibland...
Vad är det för fel? Måste få det här fixat snabbt.
//Marcus
March 7, 2002

Min dator är ny formaterad. Den har fungerat bra men jag känner att den bara blir långsammare hela tiden. Även när jag stänger av alla små program. Något konstigt är det!! När jag kör dune 2000 hackar det. Men sedan när jag kör det på en sämre dator "500Mhz" så hackar det inte, samma sak med alla spel. Varför?
April 10, 2001

Jag förstår inte varför det alltid besvaras med "Formatera om" ?
Det borde finnas bättre svar.
Ett så pass nytt system kan inte ha hunnit bli så nerlusat att en formatering är nödvändig.
Tex, så har me möjlighet att backa till en tidigare konfig utan format. Rensa i registret efter poster som ej används.
Avinstallera program som ej används.
Kolla msconfig efter program som startar upp varje gång men som ej behövs. Fan många mäniskors systray ser ju ut som en Pakistanisk Taxi med en j**la massa lull lull.
Man behöver inte allt det för att fungera, Jag lovar. Kolla dina nätverksanslutningar.
Saggiga nätverksanslutningar kan resultera i att datorn ligger o söker nät hela tiden och med det slöar ner datorn.
Som någon sa tidigare, Kolla att du har senaste drivisarna för intelchipset på ditt moderkort ordentligt instllerat. Skulle tippa på att det kan hjälpa.
Va lite mer fantasifulla än bara "formatera".
Det e som att lämna bilen till skroten varje gång man får problem med tändningen. Visa att ni kan nått när ni svarar på inlägg.
2 Guest(s)