December 1, 2006
Här är ett par bilder på hur det ser ut i Rabit när jag öppnar min nuvarande (original) BIOS...
Först en bild på clocken där den ju visar den riktiga hastigheten på minnet (bara det inte blir problem när den visar konstigt i ATIwinflash):
Sen, här är en bild på det jag ju egentligen ville åt, fläktinställningarna. Vet inte vad jag ska göra med dem riktigt bara. De tycks ju vara riktigt inställda, min temp har ju aldrig varit över 70 grader och då ska den ju enligt de inställningarna inte köra över 45%. Men det känns inte som om fläkten bara går i 45% då den låter så in i h-e... Problemet e ju bara, vad gör man åt det om fläkten går i typ 100% TROTS att inställningarna säger att den går i 45%??
Några idéer och tankar om hur man löser det? 😕
August 16, 2003
mjo, det ser ju ut som det ska se ut.
det är kanske någon dum grej med ATi's drivrutiner? för att program och drivrutiner kan ju ta över BIOS inställningarna. så det kommer nog inte hjälpa att flasha den här gången. du har i alla fall lärt dig lite om hur du ska gå till väga tills nästa gång du behöver flasha av någon anledning 😉
ska tillbaka till regementet imorgon, så det här blir väl det sista jag skriver på ett tag om det är något 😉
December 1, 2006
Nej, det var ju det svaret jag inte ville ha... 😉
Nåja, får väl leta vidare efter någon annan lösning på fläktoljudet... Men helt klart har du lärt mig en hel del. Ska kolla lite i techPowerUp-forumet... Kanske reggar mig och kollar om han som hjälper folk med sina BIOS:er kan hjälpa mig med fläkten...
Tack för hjälpen och lektionen!! 😀
1 Guest(s)