July 19, 2003
Hej. Är det någon som är insatt i hur grafikkorten fungerar?
Jag har en full-hd tv som är kopplad till min dator med DVI-HDMI adapter. Tvn berättar hur hög upplösning jag har men inte om det är progressivt eller interlace:at. Jag har ingen annan apparat med digital signal så jag vet inte om tvn säger att det är progressivt när det är det.
Frågan: Skickar grafikkortet signalen i p eller i? Är det olika beroende på graffet? Kan jag tvinga graffet att skicka i om det är p och vice versa med program som powerstrip etc?
Tack i förväg
/Uninvited
July 19, 2003
Hei,
Tack för svaret. Tvn på jobbet som är kopplad till datorn med DVI-HDMI säger 1080p med upplösningen på 1080 och "single monitor" inställningen. Det måste nog vara 1080p på min tv också när det är exakt samma inställningar. Tvn kanske inte gillar att sätta dit den sista bokstaven.
July 19, 2003
Bilden ser bra ut och jag är riktigt nöjd. Känns bara konstigt att tvn inte talar om vad det är för signal den får. Tvn är en samsung Le40a556. Kan det vara så att samsungs tv apparater inte visar ett "i" när det är interlaceat men visar ett "p" när det är progressivt.
Får nog ta och ladda ner powerstrip eller kolla om jag kan tvinga ut 1080p med CCC.
1 Guest(s)