July 14, 2005
Har försökt hänga med i hetsen och efter att ha haft en:
Athlon 64 4000+ med 2GB RAM och 660GB HD i en Lian-Li låda så har jag inte mycket krut över för min stora dröm om Vista Arbetsstationen med Quadcore CPU, och varför skall jag ha det när jag inte är en Gamer
Har försökt släppa på prestigen och framkallat minnet av DOS-kommandona och konfigurereringen av WfW 3.11 och dom kommer sakta men säkert...
Köpte sålunda delar till Pentium 2 datorer för en billig penning, nackdelen är att allt kanske inte passar så väl ihop :arg:
IBM Aptivan funkade i 266MHz och med Creatives Vibra16 ljudkort.
Tyvär dök ett förblemat felmedelande upp i POST'en (107 Systemkortet) Mobot var inte riktigt friskt fast Quake funka bra.
Sedan ville PC'n inte starta eller hitta hårddisken.
Plockade ut det jag behövde och städade ur min AOpen HQ95A låda som hyste en Selleri CPU och stoppade i ett fräscht ABIT VT6X4 Mobo med en P2 400MHz CPU.
Men den ville inte ens gå in i POST 👿
Är jag född med Tummen mitt i handen eller är det bara otur?
Ni som byggt med Pre 2K datorer vad är det vanligaste felet man gör?
ABIT VT6X4 kör med Softmenu i BIOS så jag har inte missat några Jumpers heller.
Har några PC100 och PC133 stickor och nästan allt är testat av förre ägaren (som lovat mig ett par till P2 Moderkort att prova med, he he) och hårddiskarna är 2 st 2GB och en på 1,6GB att använda.
Kanske Grafikkortet är för nytt (VT6X4'an använder AGP 4x) en Nvidia FX5200 64MB?
Det är besvärligt att få sakerna att funka när man fumlar men tusan så kul när det blir färdigt 😛
1 Guest(s)