September 3, 2001
Hej...jag har nästan ingen enfarenhet av byggande av datorer så jag skuulle bygga ett system som såg ut såhär(se signatur)allt gick bra tills jag skulle sätta på kylpastan (arctic silver 2) på prollen så jag var så klumpig så att jag hällde inte bara på kärnan det kom lite över allt på prollen så jag skulle ta bort kylpastan med pyttelite vatten o pastan var borta den på kärnan va bara kvar så jag vänta typ 20min till vattnet hade torkat sen satte jag på datorn datorn var på men det komm inget på skärmen sen efter typ 10sek började det lukta jag tog av kylflänsen o såg att prollen hade brunnit kylpastan var helt torkad o det såg förjävligt ut jag gjorde rent den med aceton så att affären jag lämna den till skulle inte se att jag la på kylpastan.så jag gick till affären o lämna prollen o dom sa att dom skulle skicka en till leverantören o att dom skulle kolla om garantin gällde...så nu frågan vad va det som orsaka detta coh kommer jag få en ny prolle???alla erfarna av detta snälla skriv!!!
December 23, 2000
vad vare som brann? själva kärnan eller det andra runt om den?
hur gjorde du så att alphan fick plats på ditt moderkort? kondensator är i vögen för flänsen, så om du inet har gjort ngt åt det och bara skruvat fast den rakt på så tror jag att du inte hade ngn kontakt med core-ytan! därför brann en
April 26, 2001
On 2001-12-08 13:49, WzuP wrote:
vad vare som brann? själva kärnan eller det andra runt om den?
hur gjorde du så att alphan fick plats på ditt moderkort? kondensator är i vögen för flänsen, så om du inet har gjort ngt åt det och bara skruvat fast den rakt på så tror jag att du inte hade ngn kontakt med core-ytan! därför brann en
Han moddade den enligt instruktionerna på alphas sida... han filade lite i ena kanten på flänsen..
[ Detta Inlägg ändrades av: GbG_Killen den 2001-12-08 15:00 ]
September 3, 2001
On 2001-12-08 17:19, Kloppe 02 wrote:
Edit: skit samma...
Light a man on fire and keep him warm for the rest of his life...[ Detta Inlägg ändrades av: Kloppe 02 den 2001-12-08 17:20 ]
EY!!!3100KR E KANSKE INGET FÖR DIG MEN FÖR MIG E DET EN HEL DEL :burn: :burn: :burn:
December 29, 2000
Tja...modda sina datorer och misslyckas...och sedan försöka få garantin på sina komponenter... Sånt *****! (Gär det säkert)
Tycker man skall stå sitt kast. Hårt kanske...men rättvist!
Antar att jag kommer att få en hel del flames för detta;))
/GRiDDE
[ Detta Inlägg ändrades av: [NH] WIGGER den 2001-12-10 23:12 ]
2 Guest(s)