prophet 4500 probs|Generella frågor|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
prophet 4500 probs
SpeyBurn
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 68
sp_UserOfflineSmall Offline
1
July 27, 2002 - 3:27 am
sp_Permalink sp_Print

min kompis har ett litet problem, jag har föreslagit att han testar med lite olika upplösningar och dyl. i cs.. finns det nått mer som kan vara fel??

här är hans inlägg:

min dator har varit urfunktion länge nu och jag började längta sjukt efter cs så jag bestämde mig för o installera windows igen o allt sånt där(har ej gjort det innan pga SLÖHET!)men mitt hercules prophet 4500 funkar inte i cs jag får ingen bild! det kommer bara upp den där cs menyn i konstiga färger och sen ser jag min vanliga bakgrundsbild! men jag hör från cs
kan ni hjälpa mig ni som fattar er på sånt här P.S JAG HAR DOM NYASTE DRIVISARNA D.S

drmicke
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 312
187075
July 27, 2002 - 11:45 am
sp_Permalink sp_Print

SpeyBurn wrote: min kompis har ett litet problem, jag har föreslagit att han testar med lite olika upplösningar och dyl. i cs.. finns det nått mer som kan vara fel??

här är hans inlägg:

min dator har varit urfunktion länge nu och jag började längta sjukt efter cs så jag bestämde mig för o installera windows igen o allt sånt där(har ej gjort det innan pga SLÖHET!)men mitt hercules prophet 4500 funkar inte i cs jag får ingen bild! det kommer bara upp den där cs menyn i konstiga färger och sen ser jag min vanliga bakgrundsbild! men jag hör från cs
kan ni hjälpa mig ni som fattar er på sånt här P.S JAG HAR DOM NYASTE DRIVISARNA D.S

Detta inlägg ska ligga under spel eller mjukvara/problem

voodoozzz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1130
187099
July 27, 2002 - 12:54 pm
sp_Permalink sp_Print

De vet i gudarna det är ju problem med ett grafikkort. Och var hittar du forumet "mjukvara/problem" det finns ett "Mjukvara/program/drivrutiner" forum. Men om du tittar dig runt i det här forumet ser du att det är ganska många trådar där folk vill ha hjälp med grafikorts-software problem. Så SpeyBurn
jag tror du har lagt tråden rätt wink .Tyvärr kan jag inte hjälpa dig mer än: installera nya drivrutiner/testa om det bara är i cs du har problem ev. testa med ett annat grafikkort.

DraGoN
Member
Medlem
Forum Posts: 3294
187100
July 27, 2002 - 12:58 pm
sp_Permalink sp_Print

Det ligger rätt,
Jadu vad har mer i hårdvara då? funkar andra spel kan han kika på filmer utan problem? funkar 3D-mark att köra eller startar datorn om mitt i det? kika lite på detta & hör av dig.

SpeyBurn
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 68
187364
July 28, 2002 - 7:11 am
sp_Permalink sp_Print

ja, det e ju inte jag som har problemet, det e en kompis.. men jag ska säga till honom wink

abishai
Member
Medlem
Forum Posts: 3989
187394
July 28, 2002 - 9:00 am
sp_Permalink sp_Print

har själv ett sånt kort ju och jag har inte haft några som helst problem

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 465
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL