April 13, 2004
Hoppas den hamnade rätt nu.
Det är så att jag har blivit galet sugen på att lira GT4 igen. Så nu undra jag om jag kan koppla mitt PS2 till datorn/datorskärmen.
Testade nu som hastigast innan jag skrev, kopplade in ström och PS2 adaptern i PS2an, slet av scart kontakten och tröckte in de tre kablarna (gul, vit röd (glömma bort namn 😕 )) i grafikkortets ingångar.
Startade PS2an, tröckte på knappen på skärmen som ändrar från ex. Dator1 och Dator2. Men fick ingen bild utan en fin liten ruta som sa:
"Blabla1: Div - Active"
"Blabla2: Analog - Not active"
Ungefär, minns inte exakt. Men någon som har tips ifall jag ska koppla bild direkt till skärmen istället, eller vad jag kan testa.
Uppskattar alla svar. 🙂
March 15, 2004
Neam wrote: Hoppas den hamnade rätt nu.
Det är så att jag har blivit galet sugen på att lira GT4 igen. Så nu undra jag om jag kan koppla mitt PS2 till datorn/datorskärmen.
Testade nu som hastigast innan jag skrev, kopplade in ström och PS2 adaptern i PS2an, slet av scart kontakten och tröckte in de tre kablarna (gul, vit röd (glömma bort namn 😕 )) i grafikkortets ingångar.
Startade PS2an, tröckte på knappen på skärmen som ändrar från ex. Dator1 och Dator2. Men fick ingen bild utan en fin liten ruta som sa:
"Blabla1: Div - Active"
"Blabla2: Analog - Not active"
Ungefär, minns inte exakt. Men någon som har tips ifall jag ska koppla bild direkt till skärmen istället, eller vad jag kan testa.Uppskattar alla svar. 🙂
grafikkortets ingångar? antar att du har ett hdtv grafikkort med component ut. Vilka färger har dom där tre utgångarna på grafikkortet?
tyvärr så är det nog just så att dom är utgångar och inte ingångar.
är det en grön med bland dom så är det komponent ut.
April 13, 2004
Tv-kort har jag iofs. Fått tips från annat håll om tv-kort och mjukvara. Någon som kan stämma?
*EDIT: Hah! Löste de, dock är jag inte nöjd 😕
Kopplade de-tre-kablarna-som-jag-fortfarande-inte-vet-namnet-på till tv-kortet och körde InterVideo Home Theather program. Fungerade iofs, men kass bild. Kan vara tv-kortet som är kasst, vet inte men men.
March 10, 2003
Bilden in i dator blir alltid kass när du kör med Komposit. Finns inte scart på
datorer som bekant (hör inte till vanligheterna iaf).
Sedan är upplösningen från TVn så låg att när du skalar upp den i mjukvaran
blir bilden oftast så suddigt att den ändå inte är roligt att spela.
Möjligt kanske skulle vara att köra s-video, men s-video kabel till PS2 vet jag inte om det finns.
Alternativt att man skaffar en dosa som scalar upp bilden från scarten till en vga upplösning och med kontakt direkt till monitorn.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
2 Guest(s)