July 28, 2003
Köpte mig en joytech hdmi switch häromdagen då min projektor inte har fler än 1 hdmi port. Till hdmi switchen koppla jag in med ps3:a och en htpc som jag har med dvi till hdmi kabel.
Datorn kör jag i 1920 x 1080 utan ngra som helst problem men playstationet måste jag köra i 720p för har jag den i 1080 då flimrar bilden och så är det myrornas krig i bakgruden!
Från hdmi switchen har jag haft en 7m hdmi kabel som gått till projetorn, dne har jag bytt nu till en hama 5m kabel, problemet kvarstår jag har bytt switchen en gång (åkte o felanmälde den så fick jag en ny) problemet kvarstår, jag har bytt kabeln mellan ps3:an och switchen och problemet kvarstår. Om jag kör in 5 m kabeln som går direkt till projektorn i ps3:an så funkar det utan problem. Det måste vara switchen då eller hur?
Nu har jag tom lämnat tillbaks joytech switchen o köpt en dyrare på kjell och samma jävla skit där.
Tack för hjälpen!
July 28, 2003
Det är en epson tw-1000 den klarar fullhd.
Och switcharna med. Så du menar att när man kör 1920 x 1080 på en dator är det 1080i? Trodde det var 1080p då. För om det är 1080i då är det nåt väldigt skumt då det funkar också på ps3:an, ioförsig har jag kört xbox 360 i 1080p fast med vga kabel då
1 Guest(s)