February 28, 2005
fler bilder: http://www.mooload.com/new/fil.....5/mums.rar
tyvärr saknar jag mitt moderkort, resultat kommer då 😉 hare gött! 😀
February 28, 2005
Sebbe wrote: Vad kostade leksakerna? 😀
eftersom mitt DS4 dog och drog med sig min E6600, mina 2*1GB RAM minnen samt min 320GB Seagate (som jag för övrigt kommer göra RMA på) så pallade jag inte vänta utan beställde mobo, cpu, minnen o hdd...
men men, mobo 2k, cpu 5k, ram 3k, gpu 7.5k, hdd 1.2k ^
May 14, 2007
Inte bara nya datorkomponenter, en p990i också, ser jag 🙂
Jag tvekar rätt rejält om lämpligheten att hålla grafikkortet i handen på det sättet, och att lägga korten med kretskortssidan neråt på en säng. Man bör på alla sätt försöka undvika statisk elektricitet, då sådan kan förstöra kretsarna. Var försiktig med dina nya komponenter så har du bättre odds att slippa problem med dem sedan.
May 14, 2007
Oftast tål komponenterna viss felaktig behandling, men med tanke på att det inte direkt är nåt gammalt skrot du hanterar så är försiktighet rekommenderad. Förvara prylarna i sina originalförpackningar tills det blir dags att montera dem. Jorda chassiet och jorda dig själv (via t.ex antistatarmband) innan montering. Även om komponenterna fungerar vid montering, kan statisk elektricitet ha orsakat skador som visar sig först efter ett tag eller i form av försämrad prestanda. Förmodligen funkar grejorna, om du inte tassat alltför mycket på dem och åkt omkring i strumplästen på ett linoleumgolv eller klappat katten med grejorna, men det är ju högst onödigt att ta sådana risker med så dyra grejor.
1 Guest(s)