Jo det är precis som Micke säger och det är just därför man alltid slår av V-sync vid benchmarking!
Tekniknörd som gillar att träna.
Ja det vet jag inte varför faktiskt.. Det kan vara för att frameraten ligger på en mer stabil nivå..
Men det låter lite konstigt att det skulle flyta bättre..
Tekniknörd som gillar att träna.
April 14, 2001
Jag sitter och pysslar lite med Lightwave, och då vill jag ha på V-synk på för att kunna köra preview(Opengl). En minut tar annars slut på några sekunder, hinner ju annars knappt se hur filmen ser ut. Nu finns det inställning som fixar detta oavsett om jag V-synk eller ej ,men inte i tidigare versioner.
Detta tror jag är väl en kvarleva från förr när man ville se jur en film skulle se ut (25/30fps).
Tror det är lite som Micke O säger för att vad har du för nytta av att grafikkortet gör 300fps när monitorn kanske är inställd på 85Hz.
Dom flesta som har en DVD-spelare av något slag har väl råkat ut för att filmen hackar till varje sekund när man spelar upp en reg1 film. Detta beror ju på att vi har 50Hz här och 60Hz "over there", det blir alltså 5 bilder över varje sekund. Detta brukar man fixa med att DVD'n går över till "Pal60" istället.
1 Guest(s)