January 4, 2003
Jag undrar om Antec Fusion låda med 430w agg i räcker för att driva en modern låda med låt säga ett lite bättre graffe i.
Jag vet att ni kommer svara, kör med 500w som rekommenderas till dem andra med samma fråga.
Men detta test vissar att en dator utan cdrom med ett värstingkort i inte ens tar 350w.
http://www.tweaktown.com/revie.....index.html
Så lägg till en DvD brännare och en extra HDD med lite fläktar så har ni min dator där också.
Andra frågan blir då hur mycke ström en HDD och en DvDrom tar i ström egentligen ?.
November 4, 2001
Jag hade absolut köp ett lite kraftigare agg av bättre kvalitet!
Blanda inte ihop ett nätaggregats specificerade effekt med mätvärden vid stickproppen (som i testet). I det här fallet talar det till din fördel men det finns vissa "problem".
Olika tillverkare anger effekten på olika sätt. En del anger det absoluta maxvärdet, dvs den effekt som agget kan leverera under någon sekund innan det pajat. Andra anger det maximala värdet som agget kan leverera kontinuerligt.
En annan sak är vid vilken temperatur nätaggregatet kan leverera den angivna effekten, även detta skiljer mellan tillverkarna.
En del specificeras till tex 500W vid 55°C medan andra ligger på 500W vid 25°C. Då det är väldigt ovanligt att ett nätaggregat ligger under 25°C kommer du inte att få ut 500W som i det senaste fallet.
Nätaggregatet är den del som driver hela ditt system. Att snåla på agget är bara dumt. Man vinner på att köpa lite bättre grejerna i slutändan, även om det blir lite dyrare och inte ger någon prestandaökning på papper så att säga.
February 12, 2001
Antec är bäst.
Om man tycker som jag då, ni andra får tycka vad ni vill.
Antar att nätagget följer med i din låda. Det skall inte vara några problem så länge du inte kör det allra senaste och snabbaste/dyraste grafikkortet/en.
Skall du ha den som htpc dator eller, isåfall känner jag mig tvingad att rekomendera ATI/AMD:s HD2600XT det graffet är super bra till att avkoda film och hdtv. Funkar ganska bra till de nya spelen också, skall du bara spela välj något annat.
Kanske det nya 2950XT kortet eller 2900 pro eller vad det hette
November 4, 2001
Jag menade att du skulle satsa på ett aggregat med högre effekt och av bra kvalitet, inte just att Antec var dåliga. Gå på recensioner och inte högs effekt till billigast pris.
Antecs agg är helt okey även om det varit lite problem på senare tid. Det verkar vara många som får problem...
July 18, 2003
Antec har gått åt helvete sista åren, Antec har nästan högst fel % av alla nätaggstillverkare, därför alla datorsidor börjat köpa in chassina utan nätagg istället , Antec ser bra ut på tester för att dom håller spänningarna bra.. men testerna pågår i typ en halvtimma max, ge det 2 veckor till så pajjar skiten. kör på nå vettigare, FSP är guld, Corsair är också grymma.
2 Guest(s)