September 5, 2001
Funderar på att köpa en dator att ha i sovrummet, har kikat lite på Atom 330, Zotiacs mobo etc. Men jag tror att detta blir på gränsen för min del då jag vill kunna spela upp HD material (då i .mkv x246) och är lite osäker på huruvida dessa går att hårdvaru accelerera - och därmed blir tvungen att använda sig av den icke så snabba CPU:n.
Valet kommer ev. istället att landa på ett mini-itx kort med S775 och en E5300 cpu. Dock är jag lite osäker på om nätaggregatet kommer att klara detta.
Jag hade tänkt att använda mig av ett Compucase 8K01 med 120W nätagg, någon som har några erfarenheter från denna kombination?
March 14, 2001
Zotac...
H.264/x264 går utmärkt att avkoda med grafikkort, Nvidia avkodar även filmer som inte kodats enligt standarden H.264 vilket inte ATIs eller Intels kort gör.
Antar du menar korten med ION och dessa bör väl fungera då ION är en rätt bra krets. Men Atom tycker jag suger balle så jag hade inte skaffat ett sånt kort, utan heller ett itx-kort med AM2 med Nvidia grafikkort.
Har själv ett Jetway NC62K (Nvidia 8200M) med en Athlon X2 3800+. Med lägre spänning till processorn drar datorn vid filmuppspelning (HD, DVD mm.) i runda slängar 45W från väggen (inkl en hårddisk). Spelar all HD med grafikkort utan krångel, så jag är grymt nöjd och hade inte valt något annat såhär i efterhand.
1 Guest(s)