October 10, 2004
March 5, 2005
Dreas wrote: Hej! Jag funderade på att köpa ett 7800GT nu och sen om 6 månader eller nåt köpa ett till för att köra det i SLI. Kommer mitt 500 watts fortron bluestorm nätagg att klara det? Har 2 hd, CPU AMD 64 3,5 ghz 1 gig i ram och ett ljudkort.
MVH Andreas
Det ska inte vara nåt problem. Folk har kört 2x6800Ultra på samma watt utan strul, och faktum är att 7800GT drar mindre ström än 6800Ultra 🙂
Sen ska man kolla vad är det för watt ? Fortron har bra kvalitet på sina nätagg till skillnad från en del företag som använder sig av fusk vid mätningar för att kunnna ange högre effekt och därmed höja priset 👿
October 10, 2004
March 5, 2005
Dreas wrote: Ja okej, men hur är det med 7800GTX? Drar dom ungefär lika mycket ström som ett GT?
Nej ! Dom drar mycket mer än så ! Jag säger bara att 7800 serien drar mindre ström ÄN 6800 serien, men faktumet kvarstår att grafiken idag drar mycket soppa. Speciellt om du vill ha prestandakort. Personligen finns det inte att chans i helvete att jag skulle stoppa 2 st grafikkort i min burk. Står helt enkelt inte med oljud från alla fläktar i burken då. Plus att alla andra fläktar behöver snurra snabbare för att bort värme från 2 prestanda kort 😕 Men å andra sidan jag spelar inte så krävande spel heller 😀
November 27, 2003
Redzo wrote: [quote=Dreas]Ja okej, men hur är det med 7800GTX? Drar dom ungefär lika mycket ström som ett GT?
Nej ! Dom drar mycket mer än så ! Jag säger bara att 7800 serien drar mindre ström ÄN 6800 serien, men faktumet kvarstår att grafiken idag drar mycket soppa. Speciellt om du vill ha prestandakort. Personligen finns det inte att chans i h*****e att jag skulle stoppa 2 st grafikkort i min burk. Står helt enkelt inte med oljud från alla fläktar i burken då. Plus att alla andra fläktar behöver snurra snabbare för att bort värme från 2 prestanda kort 😕 Men å andra sidan jag spelar inte så krävande spel heller 😀
7800GTX drar inte mycket mer än 7800GT.
FSP är kvalitetsagg och 500W räcker för ett SLI-system.
//Andreas
1 Guest(s)