September 10, 2006
Tänkte köpa mig mig ett 771 kort nu i veckan, så att man är redo för de nya penryn processorerna som skall dyka upp.
Funderade då först på ett supermicro X7DVL-E , men har nu börjat fundera lite på ett intel kort, typ S5000VSA. Vilken hade ni tagit, supermicro eller intel? Någon spontan favorit ..
Sedan, vet nån om båda dessa stödjer L53xx-versionerna, S5000VSA är jag rätt säker på, men X7DVL-E vet jag inte riktigt med.
Ser att det mest disskuteras 775 här, men det kanske kan finnas någon 5000-chipset guru som har några bra råd:)
Alla tips är välkommna...
August 7, 2003
Ska det bli en server eller vad?
De där korten vill ju ha fully buffered minne som är dyrare, långsammare och mer strömkäkande än vanligt minne.
För server, ja då är det värt det slippa minnes-fel och kunna stoppa in massvis med minnes-moduler. Men för nåt annat vet jag inte.
September 10, 2006
September 10, 2006
Nja, jag är ju som sagt ute efter ett kort som har stöd för två quad processorer. Och det finns precis som Laglorden nämnde endast fulltbuffrade ecc minnen till dessa.
Alternativet hade kanske varit att vänta tills amd's barcelona kommit ut. Men nu är det så att jag får detta kortet betalt för ett jobb jag gjort och då får det bli ett som finns på marknaden idag.
2 Guest(s)