August 9, 2001
Hmm de där frågorna kan nog ingen svara på!
Förutom True form som endast går att köra på de spel som stöder det, tror jag, om jag har fel så kan nån rätta mig! Men jag hoppas iaf att det är bättre än Geforce3! Det borde iaf vara det, testerna har varit ganska positiva enligt mig, förutom buggarna då! Men man får reda på det när kortet släpps!
September 3, 2001
e lite skeptisk mot ATI's förmåga med drivrutiner.
Jag tror faktiskt att truform går att använda överallt. Jag såg en preview för nån vecka sen där det stog vad det gjorde, och dom använde Counterstrike som ett exempel.
Eftersom counterstrike bygger på en ganska gammal motor, så tror jag inte att det stöder truform, så det kanske funkar på alla spel trots allt. Men då som en slags "antialiasing" eftersom man lär få lägre fps ju mer man väljer att ha.
Det fungerar så att den ökar antalet polygoner genom att göra fler linjer (asså sånna där som man brukar se på 3dprogram, ju fler linjer desto rundare ytor). Så om man köper ett radeon 2 så kanske gubben i Hitman inte behöver lida av att ha ett huvud med massa knölar.
August 9, 2001
Valve har annars stöd för true-form i Half-Life! Jag vet inte om det är i nyaste versionen, men ändå det finns iaf!
Och Jag kör Ati Radeon, och jag har inga problem alls med drivrutinerna, men de har haft stora problem med dem hela tiden, men nu har de visst satsat stort på drivrutinerna. Jag tror att de skulle börja släppa drivisar typ detonator!
October 5, 2001
Det beror på vad du menar med "bättre". Antalet funktioner i Radeon 8500 är fler än i Geforce 3-serien; exempelvis finns det hårdvarustöd för DirectX 8.1 i Radeon 8500 (som för övrigt är Mircosofts så kallade Reference Board för just DirectX 8.1) medan detta endast finns som mjukvarustöd hos Geforce 3 via drivrutiner.
Men rent hastighetsmässigt kommer ett Radeon 8500 med stor sannolikhet hamna en liten bit bakom det "nya" GeForce 3 Titanium 500.
Om du vill ha finess och intelligens så föreslår jag att du köper ett Radeon 8500. Vill du ha rå opolerad styrka köper du GeForce 3.
Jag personligen kommer köpa ett Radeon 8500 så fort det kommer ut på marknaden.
Lev länge och väl.
Läs mer på http://www.tomshardware.com
On 2001-10-05 11:30, SnakePlisken wrote:
Det beror på vad du menar med "bättre". Antalet funktioner i Radeon 8500 är fler än i Geforce 3-serien; exempelvis finns det hårdvarustöd för DirectX 8.1 i Radeon 8500 (som för övrigt är Mircosofts så kallade Reference Board för just DirectX 8.1) medan detta endast finns som mjukvarustöd hos Geforce 3 via drivrutiner.Men rent hastighetsmässigt kommer ett Radeon 8500 med stor sannolikhet hamna en liten bit bakom det "nya" GeForce 3 Titanium 500.
Om du vill ha finess och intelligens så föreslår jag att du köper ett Radeon 8500. Vill du ha rå opolerad styrka köper du GeForce 3.
Jag personligen kommer köpa ett Radeon 8500 så fort det kommer ut på marknaden.
Lev länge och väl.
Läs mer på http://www.tomshardware.com
Det värsta är att Radeon 8500 har mer råstyrka än GeForce3 Titanium när det gäller klockfrekvensen och minnesbandbredden. Frågan är då bara om ATI kan utnyttja den kraften med bra drivrutiner. Som många har sagt så har de haft stora problem med detta och även om dagens Radeon 1 drivrutiner funkar bra så är det inte alls omöjligt att det finns mycket mer prestanda att hämta. Så det är bara att hoppas på ATIs mjukvaru avdelning och att de lyckas få ihop några ordentliga drivrutiner.
Angående TrueForm så ska det funka till i princip alla spel bara det kommer en patch till spelen som lägger till stöd för funktionen. Det ska tydligen inte vara så svårt att göra detta så de flesta kända spel kommer nog få stöd för detta. Antagligen kommer merparten av nylanserade spel redan ha stöd för TrueForm.
Tekniknörd som gillar att träna.
May 16, 2001
radeon 2 kommer inte vara lika snabbt som geforce 3 i låga upplösningar som 8800*600 men den kommer vara mycket snabbare i upplösningar som 1280 och högre... deutom så e det sååååå mycket snaggare bild me radeon 2 så hade ja haft pengar så skulle ja lätt köpa ett radeon 2 istället för ett geforce 3
1 Guest(s)